Obdarzona rzadką, najniższą odmianą głosu żeńskiego – kontraltem, o niespotykanych walorach kolorystycznych – barwie miękkiej, ciemnej, aksamitnej, Ewa Podleś zaliczana jest do najwybitniejszych śpiewaczek współczesnych, zapraszanych do największych i najsłynniejszych sal koncertowych i operowych na świecie, m.in. La Scali, Metropolitan Opera, Covent Garden, Opéra Bastille, La Fenice, Deutsche Oper, Teatro Liceo. W swoim dorobku ma kilkanaście płyt, z czego zdecydowana większość otrzymała liczne nagrody międzynarodowej krytyki. Nagrywa zarówno repertuar dawny – muzykę baroku, klasycyzmu i romantyzmu, jak i kompozycje współczesne.
Niniejsza płyta zawiera rejestracje utworów jednego z czołowych kompozytorów włoskich początku XX wieku – Ottorina Respighiego. Suita Gli uccelli (Ptaki) i Trittico botticelliano przeznaczone są na orkiestrę kameralną. Obie kompozycje nawiązują wyraźnie do muzyki dawnej, m.in. Bernarda Pasquiniego, Jeana Philippe’a Rameau i Antonia Vivaldiego. Słyszymy je w doskonałej interpretacji zespołu, który na co dzień specjalizuje się w wykonywaniu muzyki dawnej, głównie barokowej - Wrocławskiej Orkiestry Kameralnej “Leopoldinum” pod kierownictwem młodego dyrygenta - Michała Nestorowicza.
Centralna kompozycja płyty – poemat liryczny na mezzosopran i kwartet smyczkowy do tekstu angielskiego poety Percy Bysshe Shelleya zatytułowany Il tramonto (Zachód słońca) należy do późniejszych utworów Respighiego. Ta poetycka wizja zachodu słońca w interpretacji Ewy Podleś mieni się delikatnymi odcieniami – miękkimi, pastelowymi. Ciemna barwa głosu śpiewaczki znakomicie oddaje zamierzoną przez kompozytora kolorystykę utworu, przywołującą skojarzenia z malarstwem impresjonistycznym początku XX wieku.
Rynek Starego Miasta 27 00-272 Warszawa e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel: +48 785 370 000
Wsparcie projektu
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.