25 września 2016 roku Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus otworzy uroczyście nowy sezon artystyczny 2016/2017. Podczas koncertu inauguracyjnego w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie Zespół wystąpi pod batutą wybitnego dyrygenta maestro Marka Pijarowskiego.
W programie usłyszymy trzy kompozycje autorstwa Zygmunta Noskowskiego, Henryka Wieniawskiego i Siergieja Rachmaninowa. Solistką będzie Celina Kotz, jedna z najlepszych skrzypaczek młodego pokolenia w Polsce, laureatka Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego im. Zdzisława Jahnkego w 2015 roku.
Jako pierwszy w wykonaniu Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus zabrzmi utwór mający szczególne znaczenie dla kultury polskiej, czyli Poemat symfoniczny „Step” op. 66 Zygmunta Noskowskiego, należący do najwybitniejszych i zarazem najbardziej znanych dzieł kompozytora. Step inspirowany był Trylogią Henryka Sienkiewicza, którego 170. rocznica urodzin i 100. rocznica śmierci jest obchodzona właśnie w tym roku. Późnoromantyczna kompozycja nieustannie zachwyca słuchaczy swoją bogatą instrumentacją.
Kolejnym romantycznym dziełem, które zabrzmi podczas inauguracji, będzie słynny Koncert skrzypcowy d-moll op. 22 Henryka Wieniawskiego. Ta kompozycja „poety skrzypiec” stanowi kwintesencję stylu Wieniawskiego, będącego połączeniem fenomenalnej techniki i wysmakowanego wirtuozostwa, z idiomem lirycznym, tak charakterystycznym dla epoki XIX wieku.
Zwieńczeniem wieczoru będzie ostatnie dzieło orkiestrowe Sergieja Rachmaninowa Tańce symfoniczne op. 45, napisane specjalnie dla Orkiestry Filadelfijskiej i słynnego dyrygenta Eugene’a Ormandy’ego. Rzadko grywane, choć niezwykle efektowne Tańce stawiają przed orkiestrą możliwość wirtuozowskiego popisu.
Szczegółowe informacje – na stronie: www. sinfoniaiuventus.pl
Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.