W ramach zainicjowanej w roku 2013 serii „Muzyka polska dzisiaj – portrety współczesnych kompozytorów polskich” Związek Kompozytorów Polskich wydał w ubiegłym roku kolejne trzy płyty. Pierwsza z nich, zawierająca monumentalną Missa pro nobis Romana Bergera i bardzo ważna dla kompozytora (specjalnie do książeczki tego wydawnictwa napisał tekst będący podsumowaniem jego pracy i filozofii), zdążyła – na szczęście – trafić do jego rąk przed śmiercią w grudniu 2020 roku. Kolejne dwie płyty zostały poświęcone dwóm wielkim postaciom, których twórczość rozwijała się w kilku epokach, a rozpoczęła już w dwudziestoleciu międzywojennym: Romanowi Maciejewskiemu i Konstantemu Regameyowi.
Płyta z muzyką Maciejewskiego (o numerze katalogowym polmic 161) zawiera komplet „drobnych” utworów na dwa fortepiany tego kompozytora: Oberek (1943), cztery Negro Spirituals (1943), Mazurek (1948), Kołysankę (1938), Tarantelę (1938) oraz Tańce szwedzkie (sześć miniatur z lat 1940–1942). Wykonawcą wszystkich utworów na płycie jest Chopin Piano Duo w składzie Anna Boczar i Bartłomiej Kominek; nagrania dokonała firma DUX Recording Producers w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach w dniach 29 września – 1 października i 24–25 listopada br. Esej do płyty napisała Marlena Wieczorek – autorka monografii kompozytora wydanej w Poznaniu (Wydawnictwo PTPN) w roku 2008.
Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Płyta powstała również dzięki wsparciu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, a Partnerem ZKP była Repliq Media Sp. z o.o., której wydawca niniejszym dziękuje za bezcenne wsparcie na wszystkich etapach produkcji.
Płyty wydawane przez Związek Kompozytorów Polskich przeznaczone są wyłącznie do celów promocyjnych, edukacyjnych i naukowych. Nie są sprzedawane. Przekazywane są nieodpłatnie zainteresowanym instytucjom i osobom, przy czym ze względu na bardzo mały nakład i duże zainteresowanie pierwszeństwo mają biblioteki muzyczne, gdzie z każdego egzemplarza może skorzystać większy krąg osób. Zainteresowanych prosimy o kontakt z Polskim Centrum Informacji Muzycznej POLMIC (kontakt: Izabela Zymer,
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.