Polmic - FB

calendar of events

2004 2005 2006 2007 2008
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

Znany poemat symfoniczny Step op. 66 Zygmunta Noskowskiego i Partitę na skrzypce i orkiestrę Witolda Lutosławskiego będzie można usłyszeć w Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku w dniu 24 lutego 2006 roku w interpretacji Romana Lasockiego i Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Podlaskiej pod dyrekcją Sławomira Chrzanowskiego. Początek koncertu o godz. 19.00.


Uroczysty koncert symfoniczny kończący obchody Roku Jubileuszowego z okazji 90-lecia Filharmonii Łódzkiej odbędzie się w piątek, 24 lutego 2006 roku o godz. 19.00 w Sali koncertowej Filharmonii w Łodzi. Jako soliści wystąpią: Konstanty Andrzej Kulka – skrzypce, Ewa Czermak – sopran, Anna Lubańska - alt, Jacek Laszczkowski – tenor i Jarosław Bręk – bas oraz Orkiestra Symfoniczna i Chór Filharmonii Łódzkiej pod dyrekcją Tadeusza Wojciechowskiego. W programie Koncert skrzypcowy D-dur op. 61 L. van Beethovena i Te Deum A. Brucknera.


Dwa utwory dwu wybitnych polskich kompozytorów, prywatnie wielkich przyjaciół: Concertino Andrzeja Panufnika i Wariacje na temat Paganiniego Witolda Lutosławskiego będzie można usłyszeć w piątek, 24 lutego 2006 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Krakowskiej. Ponadto w programie koncertu znajdą się dwie suity: Suita na 2 fortepiany Dymitra Szostakowicza i Suita z "West Side Story" Leonarda Bernsteina. Wystąpią pianiści: Piotr Grodecki i Mirosław Herbowski oraz perkusiści: Jan Pilch i Stanisław Welanyk.
Koncert zostanie powtórzony w sobotę, 25 lutego o godz. 18.00.


W piątek, 24 lutego 2006 roku o godz. 18.30 w Filharmonii Koszalińskiej odbędzie się koncert symfoniczny z okazji 250 rocznicy urodzin W. A. Mozarta. Wystąpi znany polski pianista Piotr Paleczny oraz Orkiestra Filharmonii pod dyrekcją Rubena Silvy. W programie koncertu znajdą się trzy słynne kompozycje Mozarta: Uwertura „Luccio Silla”, Koncert fortepianowy d-moll KV 466 i Symfonia g-moll KV 550.


W piątek, 24 lutego 2006 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Śląskiej w Katowicach odbędzie się koncert, podczas którego wykonana zostanie jedna z najnowszych kompozycji Aleksandra Lasonia - III Symfonia "1999". Ponadto usłyszymy Koncert fletowy Carla Augusta Nielsena i Tańce norweskie op. 35 Edwarda Griega. Wykonawcami koncertu będą: flecista Jan Krzeszowiec oraz Orkiestra Symfoniczna i Chór Filharmonii Śląskiej pod dyrekcją Aleksandra Lasonia i Szymona Bywalca.


W piątek, 24 lutego 2006 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach odbędzie się kolejny koncert z cyklu Kanon Polihymnii. W wykonaniu oboisty Grzegorza Kustry i Orkiestry Symfonicznej Filharmonii pod dyrekcją Piotra Wajraka usłyszymy trzy kompozycje: Romualda Twardowskiego Serenadę na smyczki, Josepha Haydna Koncert obojowy C-dur i Ludwiga van Beethovena I Symfonię C-dur op.21.


W piątek, 24 lutego 2006 roku o godz. 19.00 Filharmonia Rzeszowska zaprasza na koncert kończący karnawał. Wystąpią soliści: Ewa Bocian – flet, Rolf Bartkiewicz – flet, Joanna Supranowicz – harfa, Barbara Wilczyńska – flet i Marian Rzym – perkusja oraz Orkiestra Filharmonii. W programie utwory M. Magina, A. Vivaldiego i N. Rosaury.


Koncert karnawałowy w wykonaniu Jacka Kortusa, finalisty XV Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Orkiestry Filharmonii pod dyrekcją Avnera Birona odbędzie się w piątek, 24 lutego 2006 roku o godz. 19.00 w Sali Koncertowej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. W programie znajdzie się Koncert fortepianowy e-moll op.11 Fryderyka Chopina, Karnawał rzymski op.9 Hectora Berlioza, a także premiera światowa Karnawału Zbigniewa Kruczka.
W związku z prapremierą w dniu 24 lutego o godz. 13.30 Filharmonia Bałtycka zaprasza "przyjaciół medialnych" do udziału w spotkaniu około 100-osobowej grupy młodzieży z kompozytorem. Tematem spotkania będą okoliczności i inspiracje powstania premierowego utworu na orkiestrę symfoniczną Carnaval, którą jest niezwykle barwana wielowiekowa tradycja ostatnich Dni Karnawału w Binche w Belgii. Spotkaniu towarzyszyć będzie prezentacja bogatej dokumentacji wizualnej Karnawału w Binche (wystawa zdjęć, wystawa masek karnawałowych). Po spotkaniu organizatorzy przewidują oprowadzenie młodych melomanów po najciekawszych miejscach budynku Filharmonii Bałtyckiej. Miejsce spotkania - Foyer Filharmonii na I piętrze.
Całość koncertu zostanie zarejestrowana i wydana w postaci płyty.

Read more


Organizatorzy Jubileuszowego 10. Uczniowskiego Forum Muzycznego zaproszają na koncert _Pokolenie UFM_, który odbędzie się w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie w dniu 24 lutego 2006 roku o godzinie 17:00. Wykonawcami będą: Aneta Kapla – sopran oraz Orkiestra Kameralna FORUM ENSEMBLE pod dyrekcją Miłosza Bembinowa. W programie koncertu znajdą się prawykonania dziewięciu kompozycji:
  • Music for 17 Renaty Baszun
  • Listy. Od zmierzchu do świtu Miłosza Bembinowa na sopran solo i orkiestrę kameralną do tekstów poezji Eryka Habowskiego
  • Illustris Urszuli Dąbrowskiej
  • stop Jana Duszyńskiego
  • strange party Tomasza Januchty
  • Odsłona Jana Kaliszewskiego
  • Tkaninus Bartosza Kowalskiego-Banasewicza
  • tofoccarutam per ensemble Michała Łukasza Niżyńskiego
  • Epizod na orkiestrę Tomasza Obertyna
Wstęp na koncert jest wolny.


Na siódmy Bal Gdański zatytułowany Wieczór Wiedeński zaprasza Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku w sobotę 25 lutego 2006 roku w godz. 19.00-2.00 do Sali Koncertowej na Ołowiance. W wykonaniu Orkiestry Filharmonii pod dyrekcją Sławka Wróblewskiego usłyszymy najpiękniejsze polki i walce znad Dunaju czyli muzykę rodziny Straussów.
Po koncercie około godz. 20.00 organizatorzy zapraszają na bal i kieliszek szampana.


Koncertu zatytułowany Inspiracje Polsko-Niemieckie w muzyce XIX i XX wieku odbędzie się w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym w dniu 26 lutego 2006 roku o godz. 11.00. Projekt zrealizowany jest w ramach obchodów Roku Polsko-Niemieckiego. Koncert ten odbył się już dwukrotnie - pół roku temu - w Lubece i Stuttgarcie w ramach obchodów Roku Polsko-Niemieckiego w Niemczech, wzbudzając duże zainteresowanie ze strony niemieckiej publiczności.
Program koncertu:
  • F. Chopin Nokturn F-dur op.15 no 1 dedykowany F. Hillerowi
    fort. - Maciej Chwała
  • S. Moniuszko Rybaczka (tx..H. Heine), Nawrócona (tx. J.W. Goethe)
    baryton – Tomasz Piluchowski; alt – Aneta Łukaszewicz; fort. – Ewa Piłat
  • M. Karłowicz Śpij w blaskach nocy (tx. H. Heine)
    baryton – Tomek Piluchowski; fort. – Ewa Piłat
  • J. Gall Dziewczę z buzią jak malina (tx. H. Heine)
    baryton – Tomasz Piluchowski; fort. – Ewa Piłat
  • J. Maklakiewicz Tyś jak ten kwiatek (tx. H. Heine)
    baryton – Tomasz Piluchowski; fort. – Ewa Piłat
  • A. Szeluto W północny czas (tx.. H. Heine), Noc (tx.. H. Heine)
    bas – Michał Janczak; fort. – Maciej Chwała
  • G. Fitelberg Płynie do ojczyzny (tx. M. Stona), Przed moim oknem (tx. A. Holz), Melancholia (tx. W Arent)
    mezzosopran – Aneta Łukaszewicz; fort. – Maciej Chwała
  • C. Loewe Wilia i dziewczyna (tx. A. Mickiewicz)
    mezzosopran - Aneta Łukaszewicz; fort. – Ewa Piłat
  • K. Szymanowski Barwne Pieśni op.22
    sopran – Julita Mirosławska; fort. – Maciej Chwała
  • K. Schwaen Behandelt die Frauen mit Nachsicht (tx. J. Goethe), Die Welt durchaus ist lieblich anzuschauen (tx. J. Goethe)
    bas – Michał Janczak; fort. – Maciej Chwała
  • Z. Rudziński Księga godzin (tx. M. R. Rilke)
    alt – Małgorzata Pańko; fort. – Ewa Piłat; skrzypce – Vladimir Askorskij; wiolonczela – Jakub Kruk


W dniu 27 lutego 2006 roku o godz. 19.00 w Auli Akademii Muzycznej w Poznaniu odbędzie się koncert muzyki chóralnej z cyklu Poniedziałki w Akademii. Wykonawcami będą zespoły wokalne i instrumentalne Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej pod dyrekcją Joanny Grochowalskiej, Antoniego Grochowalskiego i Rafała Renza. W programie współczesna muzyka chóralna P. Łukaszewskiego, J. Łuciuka, K. Szymanowskiego i R. Twardowskiego oraz muzyka instrumentalna baroku.


Recital fortepianowy Evgeny’a Kissina z cyklu Wielcy pianiści odbędzie się we wtorek, 28 lutego 2006 roku o godz. 19:00 w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W programie: Sonata C-dur op. 2 nr 3 i Sonata Es-dur „Les adieux” op. 81a Ludwiga van Beethovena oraz 4 Scherza: h-moll op. 20, b-moll op. 31, cis-moll op. 39, E-dur op. 54 Fryderyka Chopina.
Evgeny Kissin (na zdjęciu), wychowanek prestiżowej moskiewskiej Szkoły Talentów Gniesinych, zaczął grać w wieku dwóch lat, cztery lata później trafił do klasy Anny Pawłowny Kantor, która była jego jedyną nauczycielką. Po raz pierwszy wystąpił z orkiestrą, gdy miał lat 10. Debiutancki recital w Moskwie stał się jego udziałem rok później. Zachód zaczął słuchać jego koncertów, gdy Kissin miał lat 16, na londyńskich Promsach zaprezentował się po raz pierwszy w wieku 17 lat, a w Stanach Zjednoczonych, gdy osiągnął pełnoletniość. Mimo tylu sukcesów, w tak krótkim czasie i tak młodym wieku, Evgeny Kissin pozostaje artystą bardzo zamkniętym, skupionym na sobie i swojej grze. Konsekwentnie eksploruje nowe muzyczne przestrzenie, porusza się jednak właściwie w kręgu tradycyjnego repertuaru pianistycznego. Trudno do niego dotrzeć dziennikarzom – tak jakby to wszystko, co ma do powiedzenia, streszczało się w wykonywanej przez niego muzyce.


We wtorek, 28 lutego 2006 roku o godz. 18.00 w Filharmonii Krakowskiej odbędzie się koncert, na którego program złożą się dwa utwory: Koncert fortepianowy Krzysztofa Pendereckiego i Szeherezada Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Wystąpi pianista Paweł Kubica oraz Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Krakowie pod dyrekcją Wojciecha Czepiela.


Tango moja miłość to tytuł koncertu, który odbędzie się 28 lutego 2006 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Łódzkiej. Wystąpi znany skrzypek Krzysztof Jakowicz oraz zespół Tangata Quintet w składzie: Klaudiusz Baran – akordeon, bandoneon, Grzegorz Lalek – skrzypce, Piotr Malicki – gitara elektryczna, Hadrian Filip Tabęcki – fortepian i Sebastian Wypych – kontrabas. W programie koncertu znajdą się polskie tanga – głównie autorów przedwojennych: Jerzego Petersburskiego, Zbigniewa Maciejowskiego, Henryka Warsa, Władysława Szpilmana. Usłyszymy więc takie przeboje, jak Ta ostatnia niedziela, Złociste chryzantemy, Umówiłem się z nią na dziewiątą czy Pamiętasz była jesień. Utwory te, w aranżacjach Hadriana Filipa Tabęckiego, znalazły się na wydanej w ubiegłym roku płycie Tango moja miłość. Jak powiedział pianista zespołu, „tango to cząstka naszej tradycji, widać mamy w genach jego archetyp. Nie jest to taniec starszych pokoleń, lecz bliski wszystkim, bez względu na wiek.” I trzeba przyznać, że jego słowa potwierdzają się. Zarówno płyta, jak i koncerty zespołu spotykają się z wielkim aplauzem publiczności, otrzymują również wiele pochlebnych recenzji w prasie, które świadczą o wysokim poziomie artystycznym tego projektu.