Polmic - FB

concerts

2005 2006 2007 2008 2009
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

Gilles Vonsattel
(Szwajcaria & USA, urodzony 1981). Laureat 61. Konkursu Genewskiego w 2006: 2. Nagroda, Nagroda Publiczności, Nagroda Specjalna „Coup de coeur Breguet” i Nagroda Specjalna „ Mandaryn Oriental”.
W 2002 Gilles Vonsattel otrzymał pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Fundacji Waltera W. Naumburg’a i w tym samym roku debiutował w Lincoln Center w Nowym Jorku (Alice Tulmy Hall). W trakcie swojej kariery solistycznej występował w USA z Cleveland Chaber Orchestra, Grand Rapids Symphony, Lubbock Symphony, Mobile Symphony, Baples Philharmonic, Nashville Symphony, New Century Chaber Orchestra, Santa Fe Orchestra, Utah Symphony i Boston Pops. W Europie koncertował z National Symphony of Ireland i Orchestre de Chambre de Geneve.
Można go było wiele razy usłyszeć w słynnej audycji “Performance Today” w amerykańskim narodowym radiu. W Lincoln Center wykonał prapremierę światową utworu „Sound Points” kompozytora Ned’a Rorem’a. Ma bardzo bogaty repertuar, obejmujący utwory od Bacha do Xenaxisa. Jego umiejętności wielokrotnie były doceniane przez znaczących krytyków muzycznych, np. po koncertach w Paryżu (Musee du Louvre) czy Waszyngtonie (Library of Congress).
Gilles Vonsattel brał udział w licznych festiwalach: np. w Aspen czy Music Academy od the West. Na festiwalu Caramour International Festiwal w 2006 wystąpił w ramach Rising Stars Series. Jest członkiem słynnego Chaber Music Socjety of Lincoln Center. Współpracował z takimi znakomitościami jak Kim Kashkashian, Cho-Liang Lin, Paul Neubauer, David Shifrin, Gary Hoffmann czy Yo-Yo Ma.
Wszędzie, gdzie dotychczas występował, był entuzjastycznie przyjmowany, np. w Symphony Hall w Bostonie, w Herbst Theatre w San Francisco, w Severance Hall w Cleveland, w Benedict Music Tent w Aspen i w Opera City Hall w Tokio.
W 2006 zwyciężył na konkursie Concours de Geneve (2. nagroda, pierwszej nie przyznano, nagroda publiczności i nagrody specjalne „Coup de coeur Breguet” i „ Mandaryn Oriental”). Ten spektakularny sukces zaowocował planowanymi występami w Europie (2008/9) i nagraniem z Orchestre de Chambre de Geneve. Ponadto został zaproszony z licznymi recitalami: w Warszawie (Filharmonia Narodowa), Paryżu (Musee d’Orsay), Zurychu (Tonhalle), Atlancie (Spivey Hall). Jego nagranie „Kontrastów” Bartoka dla Deutsche Gramophon już niedługo będzie osiągalne za pośrednictwem iTunes.
Zainteresowania Vonsattela niezwykłymi przeżyciami muzycznymi wykraczają daleko poza klasyczne ramy koncertowe. Niedawno jego nazwisko pojawiło się na popowej i rockowej scenie, gdy wystąpił w Nowym Jorku wspólnie z zespołami Eluwium i Aniami w ramach Wordless Music Series. Występ ten został bardzo wysoko oceniony przez New Yorker’a, który podkreślił nowatorska ideę tego niezwykłego wydarzenia muzycznego, docierającego do bardzo zróżnicowanej publiczności.
Współpracował z dr. Scottem Small’em, znanym naukowcem w dziedzinie neurologii, z którym zaprezentował w Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku konferencję na temat „Muzyka i pamięć”. Vonsattel regularnie odwiedza amerykańskie uniwersytety, gdzie propaguje muzykę klasyczną.
Ten urodzony w Lozannie Szwajcar wychowywał się w USA. Studiował fortepian u Davida Deveau w Bostonie, następnie kontynuował naukę u Jerome Lowenthal’a w Nowym Jorku. Po zdaniu egzaminu końcowego (bachelor) na wydziale nauk politycznych i gospodarki na Uniwersytecie Columbia, otrzymał tytuł Master of Music słynnej Juilliard School.

Back