Przejdź do głównej treści

Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Filharmonii Narodowej w Warszawie

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Postanowieniem z dnia 30 grudnia 2024 roku ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Filharmonii Narodowej w Warszawie. Termin złożenia dokumentów upływa 14 lutego 2025.  

Zakończenie postępowania konkursowego przewiduje się w ciągu 90 dni od końcowego terminu składania ofert.

Wymagania, które muszą spełnić kandydaci, to m.in.:

1.       wykształcenie wyższe magisterskie;

2.       doświadczenie zawodowe:

a.       minimum 5-letni staż pracy w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych lub innych podmiotach działających w obszarze kultury;

b.       minimum 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym w jednostkach sektora finansów publicznych działających w obszarze kultury;

c.        minimum 3 lata zarządzania zespołem liczącym co najmniej 30 osób;

3.       znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów służbowych w obszarze działalności instytucji (poziom biegły);

4.       znajomość zagadnień, problematyki i przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania instytucji kultury, w tym między innymi ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2024 r., poz. 87), ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, ze zm.), Kodeksu Pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465), ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.);

5.       stan zdrowia pozwalający na pracę na stanowisku kierowniczym;

6.       korzystanie z pełni praw publicznych i posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych, niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

7.       niepodleganie zakazowi pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104) oraz nietoczenie się przeciwko kandydatowi postępowania o naruszenie dyscypliny finansów publicznych;

8.       w przypadku cudzoziemców lub obywateli polskich na stałe mieszkających za granicą – znajomość języka polskiego pozwalająca na swobodną komunikację poświadczoną certyfikatem zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2024, poz. 1556 ze zm.);

9.       złożenie we wskazanym nieprzekraczalnym terminie kompletu wymaganych dokumentów wymienionych w pkt. III Ogłoszenia o konkursie wraz ze spisem wszystkich dokumentów składanych przez kandydata/-kę.

 

Dodatkowo preferowani będą kandydaci posiadający następujące kryteria:

1.       doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w publicznych instytucjach artystycznych i w środowisku międzynarodowym;

2.       minimum 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem liczącym co najmniej 50 osób;

3.       wiedza z zakresu polskiego dziedzictwa kulturowego, w szczególności historii muzyki i kultury muzycznej oraz muzyki na tle sytuacji społeczno-kulturowej w powiązaniu z innymi sztukami,

4.       wykształcenie w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Filharmonii (ukończone studia na kierunkach muzykologicznych, muzycznych lub innych artystycznych);

5.       wykształcenie w zakresie zarządzania (ukończone studia kierunkowe takie jak: zarządzanie, marketing, ekonomia, administracja, prawo);

6.       wiedza i doświadczenie w pozyskiwaniu środków finansowych i budowaniu partnerstw strategicznych oraz umiejętność planowania działań w ramach budżetu;

7.       dorobek artystyczny, naukowy lub publicystyczny w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Filharmonii;

8.       udokumentowane doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych, współpracy na forum krajowym lub międzynarodowym;

9.       umiejętności krytycznej oceny różnorodnych zjawisk kulturalnych, w tym zwłaszcza muzycznych;

10.   wysoko rozwinięte kompetencje interpersonalne, w tym komunikatywność, umiejętność rozwiązywania konfliktów oraz zapobiegania i zarządzania sytuacjami kryzysowymi;

11.   umiejętności analityczne i strategicznego myślenia, wysokie kwalifikacje w zakresie zarządzania czasem, radzenia sobie ze stresem i presją w miejscu pracy;

12.   ukończone studia podyplomowe, certyfikowane szkolenia lub kursy z zakresu zarządzania zespołem/finansami/projektami lub inne dotyczące kierowania organizacją, w tym rozwiązywania konfliktów, komunikacji, wypracowywania kompromisów, przeciwdziałania mobbingowi, podejmowania decyzji i innych;

13.   znajomość języków obcych (poza wskazanym w kryteriach obowiązkowych językiem angielskim) w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów służbowych w obszarze działalności instytucji, co najmniej na poziomie B2);

14.   kandydat/-ka może przedłożyć dodatkowe dokumenty potwierdzające jego/jej kompetencje do wykonywania funkcji dyrektora (opinie, referencje);

15.   znajomość cyfrowego środowiska pracy.

Postanowienie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 30 grudnia 2024 roku w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Filharmonii Narodowej w Warszawie  wraz z załącznikami znajduje się na stronie BIP MKiDN.

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry