Rozmowa o partyturach graficznych, zawartości ciała w muzyce oraz o tym jak ugryźć operę współczesną i jak nie zostać pogryzionym z Alicją Gronau podczas czwartego spotkania warszawskiego cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie”.
W niedzielę, 4 listopada 2012 roku PTMW zaprasza na drugą część tegorocznej odsłony cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie”, podczas którego polscy kompozytorzy dzielą się swoją muzyką, fascynacjami, widzeniem świata i miejsca, jakie w tym świecie zajmuje ich twórczość.
Gościem czwartego już spotkania będzie kompozytorka Alicja Gronau (na zdjęciu). Studiowała teorię muzyki u Witolda Rudzińskiego oraz kompozycję u Mariana Borkowskiego w Warszawie. W latach 1974-1986 uczestniczyła w pracach Eksperymentalnego Warsztatu Rytmiki. Od 1983 roku prowadzi działalność pedagogiczną, wykładając w Polsce i za granicą. Jest laureatką wielu nagród kompozytorskich oraz autorką licznych artykułów, referatów i pokazów poświęconych nauczaniu kreatywnemu i technikom tańca w muzyce. Alicja Gronau jest członkiem Rady Naukowej czasopisma „Musica Sacra Nova”, a także Kapituły Nagrody Przemysłu Fonograficznego „Fryderyk”.
Rozmowa z kompozytorką będzie w dużej części dotyczyła współczesnych form interdyscyplinarnych, gdzie muzyka pełni zasadniczą rolę, czyli głównie opery (tradycyjnej i współczesnej), prób zapisu ruchu w partyturach graficznych oraz oczywiście tańca.
Spotkanie, moderowane przez Małgorzatę Kołcz, odbędzie się w niedzielę 4 listopada 2012 roku o godz. 17:00 w Lokalu Użytkowym (ul. Brzozowa 27/29) przy Rynku Starego Miasta w Warszawie. Wstęp wolny.
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.