Głównym założeniem Konferencji było ukazanie roli Estonii, Gruzji, Ukrainy i Polski w budowaniu muzycznej tożsamości regionu, a także podjęcie refleksji nad przyszłością i perspektywami. Naukowcy i artyści czterech uczelni partnerskich zaprezentowali wyniki badań nad twórczością i kulturą narodową tych krajów.
Jednym z najważniejszych tematów, omawianych podczas Konferencji, była polska muzyka współczesna. Zainaugurował Konferencję wykład Anny Granat-Janki Wrocław-Based Composers and Polish Music Trends in the Second Half of the 20th Century and at the Beginning of the 21st Century. Katarzyna Bartos omówiła utwór Assisi Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil. Daniela Colonna-Kasjan poświęciła swój referat roli muzyki polskiej w kształceniu i terapii. Aleksandra Pijarowska skupiła się na twórczości Jana Antoniego Wichrowskiego, zaś Jakub Stankiewicz udowodnił, że dzieła Romana Statkowskiego stały się źródłem inspiracji dla kompozytorów Hollywoodzkich. Maila Laidna z Estonii omówiła oryginalną interpretację Wariacji na temat Paganiniego Witolda Lutosławski w wykonaniu Klas-Lukk Piano Duo. Natomiast gruzińska muzykolog Nana Sharikadze podkreśliła, że Festiwal „Warszawska Jesień” jako muzyczny wyraz politycznej odwilży, miał niezwykle ważne znaczenie dla krajów za „Żelazną kurtyną”, w tym dla Gruzji jako części Związku Radzieckiego. „Warszawska jesień” inspirowała kompozytorów do eksperymentowania i otwarcia na nowe trendy.
Prezentacje oraz postery w języku angielskim, prezentujące wyniki badań międzynarodowego grona badaczy, będą dostępne do 12 kwietnia 2020 roku na platformie https://ic-mtcb.pl/