polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

Artykuły

Koncert kameralny w Filharmonii Narodowej

t7 marca 2017 o godz. 19:00 w Filharmonii Narodowej będzie miał miejsce Koncert kameralny, podczas którego w wykonaniu Trio Manaz zabrzmi Trio fortepianowe Krzysztofa Meyera.

„Trio jest niewątpliwie jedną z najbardziej poruszających kompozycji tego gatunku na przestrzeni ostatnich dekad. Bliskość wobec idei i konceptów Dymitra Szostakowicza, zwłaszcza jego późnych dzieł, w niczym nie ogranicza swobodnego toku własnych pomysłów kompozytora i jego wizji brzmienia...”. Entuzjazm komentarza do jednego z nagrań Tria op. 50 Krzysztofa Meyera zwraca też uwagę na nieco nadużywane porównania bardzo indywidualnego, bogatego i zmiennego w czasie stylu autora do rosyjskiego kompozytora, któremu poświęcił cenione monografie; sam tak to komentował: „gdy miałem kilkanaście lat jego twórczość rzeczywiście mnie fascynowała, ale była to jedna z kilku fascynacji, która, jak i pozostałe, nie trwała zbyt długo”. Rozbudowany, pięcioczęściowy utwór z 1980 roku cieszy się nieodmiennie dużym powodzeniem wśród ambitnych kameralistów.

Trio Manaz, w składzie: Magdalena Rezler-Niesiołowska (skrzypce), Aziz Kortel (fortepian) i Antoine Billet (wiolonczela), zagrają również tego wieczoru Sonatensatz D28 Franza Schuberta i Trio fortepianowe Es-dur op. 70 nr 2 Ludwiga van Beethovena. Jednoczęściowe Trio B-dur Schuberta w formie allegra sonatowego to dzieło nastoletniego kompozytora (chronologicznie bliskie Triu Beethovena), zapatrzonego jeszcze w klasyczne wzory Haydna i Mozarta. Dwa tria Beethovena, tworzące op. 70, powstawały podczas letniego pobytu kompozytora w posiadłości księżnej Marii von Erdödy, w 1809 roku. Podczas koncertu zabrzmi drugi utwór z tej pary, Trio Es‑dur, niezwykle pogodne, poetycko rozmarzone, choć nie pozbawione też nastrojów eroico, łączonych często z jego tonacją.

Szczegółowe informacje – na stronie: http://filharmonia.pl