Polmic - FB

aktualności

PGE Polska Grupa Energetyczna sponsorem kultury

POLMICPGE Polska Grupa Energetyczna, największe przedsiębiorstwo elektroenergetyczne w Polsce, dostawca energii elektrycznej i ciepła do ponad 5 milionów klientów oraz lider zmian w polskiej energetyce, przedstawiła raport ze swojej działalności sponsoringowej w roku 2021. Na spotkaniu zorganizowanym 26 maja 2022 na stadionie „PGE Narodowy” Prezes Grupy Wojciech Dąbrowski oraz Katarzyna Kozłowska – Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w PGE zapowiedzieli poszerzenie działalności sponsoringowej i wyrazili zainteresowanie w tym kontekście „Warszawską Jesienią”.

W sferze sponsoringu PGE jest skoncentrowana na dwóch obszarach: sporcie (profesjonalnym oraz amatorskim) i kulturze wysokiej. Program sponsorski „Kulturalna Grupa Energetyczna” obejmował w 2021 roku 15 filharmonii z Filharmonią Narodową na czele oraz Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Powstania Warszawskiego i Muzeum Zamku Królewskiego na Wawelu. Sponsorowane przez PGE filharmonie odwiedziło w tym czasie, według raportu, 1,2 miliona słuchaczy.

„Wspieranie sportu oraz kultury jest przejawem świadomego podejścia PGE do kwestii budowania swojego wizerunku. PGE konsekwentnie planuje działania sponsoringowe, wzmacniając w ten sposób rozpoznawalność swojej marki. W perspektywie długoterminowej zaangażowanie w tych dwóch obszarach jest inwestycją w przyszłość. Sponsorowanie największych i najlepszych krajowych drużyn z różnych dyscyplin sportowych, wsparcie sportu dzieci i młodzieży, jak również mecenat nad największymi instytucjami kultury wpisuje się w odpowiedzialne podejście PGE do prowadzenia biznesu i zwiększania świadomości marki w społeczeństwie” – napisał w raporcie Prezes Wojciech Dąbrowski.

Mieczysław Kominek