Polmic - FB

kalendarium wydarzeń

2004 2005 2006 2007 2008
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

"Muzyka dawna – persona grata" - Projekt 6/2006
Muzyka francuskiego baroku


Wykonawcy:
Alexis Kossenko (Francja) - flet traverso, flet prosty
orkiestra festiwalowa Arte dei Suonatori

Koncerty:
  • Poznań: 19 czerwca 2006, godz. 20:00 - Kościół oo. Franciszkanów
  • Wrocław: 20 czerwca 2006, godz 19:00 - Oratorium Marianum

Program:
  • Antoine Dauvergne (1713 – 1797) Concert de Symphonie nr 2
  • Jean-Marie Leclair (1697 – 1764) Koncert fletowy C – dur op. 7 nr 4
  • Jean–Philippe Rameau (1683 – 1764) Ouverture (Platée), Prélude gracieux (les Fêtes de Polymnie), Entrée de Jupiter (les Fêtes de Polymnie), Rigaudons (Platée), Menuets dans le goût de vieles (Platée), Entrée de Guerriers (Dardanus), Tambourins (Dardanus)
  • Michel Blavet (1700 – 1768) Koncert fletowy a–moll
  • Jean–Philippe Rameau Air pour les plaisirs (Dardanus), Ballet figuré (les Fêtes de Polymnie), Entrée de Démons (Acante & Céphise), Pantomime d'un Chinois (Les Paladins), Bruit de guerre (Dardanus), Gavotte en rondeau (Zoroastre), Passepieds (les Fêtes d'Hébé), Orage (Platée), Air gracieux (Acante & Céphise), Air pour les fous (Platée)

Alexis Kossenko
W wieku zaledwie czternastu lat ukończył studia w konserwatorium w Nicei, należał więc do tzw. cudownych dzieci. Wiadomo, że wszystkie dzieci są cudowne. Wiadomo też, że ogromnej większości to z wiekiem przechodzi. Alexisowi zostało. Po Nicei przyszedł czas na konserwatorium w Paryżu i w Amsterdamie, gdzie w ciągu kilku lat opanował grę na wszystkich typach historycznych i współczesnych fletów poprzecznych oraz na fletach prostych. Przeglądając listę zespołów i orkiestr, z którymi współpracował, trudno odgadnąć, jak udało mu się to wszystko pogodzić w czasie. Są na tej liście, między innymi, orkiestry symfoniczne: Philharmonie der Nationen, Ensemble Orchestral de Paris, Ensemble Orchestral de Basse Normandie, Orchestre de Bretagne, Orchestre d'Auvergne; orkiestry romantyczne: Anima Aeterna, Orchestre Révolutionaire et Romantique; zespoły barokowe i klasyczne: Capriccio Stravagante, La Grande Ecurie et la Chambre du Roi, Le Concert d'Astrée, Mozart Akademie. Pracował pod dyrekcją między innymi Tona Koopmana, Roya Goodmana, Johna Eliota Gardinera i Jos van Immerseela, Justusa Frantza, Mścisława Rostropowicza, Josa van Veldhovena, Emmanuelle Haime, Jaapa ter Lindena, Fabio Biondiego. Brał udział w nagraniu kilkudziesięciu płyt. Od kilku lat stoi na czele dwóch zespołów muzyki dawnej: La Bergamasca i Les Musiciens de Monsieur Croche. Z Arte dei Suonatori współpracuje od roku 2000 a ich pierwsza wspólna płyta z koncertami fletowymi C.P.E Bacha ukarze się w pierwszej połowie tego roku.

Powrót