Błońska Alina
Alina Błońska: Noche Oscura
- Hacia la verdad como Quijotes – Ku prawdzie jak Don Kichoci (2018) na recytatora, skrzypce, wiolonczelę, forpian i percusję
- Noche oscura (2018) na mezzosopran i wiolonczelę
- Kantata „Christ ist erstanden” (2017) na sopran, baryton, skrzypce barokowe, wiolonczelę barokową, violę da gamba i organy
- Dla Almy (2005-06) na fortepian
Wyk.: Agnieszka Grzywacz (sopran), Beatriz Oleaga (mezzosopran), Enrique Sánchez-Ramos (recytacja), Dobrochna Banaszkiewicz (skrzypce), Mikołaj Konopelski (wiolonczela), Jaime Fernández Soriano (perkusja), Joanna Barbara Wielec (fortepian), La Spagna, Alejandro Marías (wiolonczela barokowa, viola da gamba), Marija Pendeva (organy)
Total time: 52'55"
* DUX 1764 (2021)
|
Na drugiej płycie monograficznej Aliny Błońskiej, wydanej przez wytwórnię DUX, znalazły się głównie jej najnowsze utwory, ukazujące kolejny etap w twórczości kompozytorki.
Tytułowy utwór Noche oscura to umuzycznienie poezji mistycznej; jego liryzm oddają subtelne dźwięki mezzosopranowe i wiolonczelowe. Tematyka religijna zdominowała również kolejne dzieło, Kantatę „Christ ist erstanden” (2017), którego tematyzm oparty jest na chorału ewangelickim i pieśni średniowiecznej. Album wieńczy kompozycja na fortepian For Alma. Różnorodność tematów odzwierciedlonych w dorobku Błońskiej potwierdza też utwór Ku prawdzie jak Don Kichoci do słów Cypriana Kamila Norwida w tłumaczeniu na język hiszpański.
W nagraniu utworów wzięli udział znakomici artyści: Agnieszka Grzywacz (sopran), Beatriz Oleaga (mezzosopran), Enrique Sanchez-Ramos (recytacja), Dobrochna Banaszkiewicz (skrzypce), Mikołaj Konopelski (wiolonczela), Jaime Fernandez Soriano (perkusja), Joanna Barbara Wielec (fortepian) oraz specjalizujący się w wykonawstwie muzyki barokowej zespół La Spagna pod kierownictwem Alejandra Maríasa.
(wa)
|