Polmic - FB

aktualności

Warszawa | XIV festiwal Kwartesencja

KwartesencjaRoyal String Quartet zaprasza na osiem koncertów w ramach XIV edycji festiwalu Kwartesencja, który odbędzie się w dniach 1 czerwca – 9 lipca 2018 roku.

Tegoroczny program jest podsumowaniem dorobku zespołu, który w tym roku obchodzi 20-lecie działalności. Festiwal ma oddolny, autorski charakter, a za jego program w całości odpowiadają członkowie Royal String Quartet, którym po raz kolejny na scenie towarzyszy czołówka polskich muzyków. Koncerty RSQ odbywają się zawsze w nieformalnej atmosferze, w najpopularniejszych przestrzeniach w Warszawie. Ich wspólną ideą jest przybliżenie muzyki współczesnej oraz nowoczesnych aranżacji jak najszerszemu gronu odbiorców, czemu służy także bezpłatna możliwość udziału w siedmiu spośród ośmiu wydarzeń.

Szczególny charakter tej edycji nadaje przypadający w tym roku jubileusz istnienia zespołu. W tym roku zaproszenie artystów przyjęli m. in. wiolonczeliści Andrzej Bauer (1.06) i Marcin Zdunik (26.06), wokalistka Barbara Kinga Majewska (14.06), altowiolista Paweł Czarny (26.06), pianista oraz kompozytor Bartek Wąsik (17.06), a także Stanisława Celińska (17.06) i Kayah (9.07).

4 czerwca w interpretacji Royal String Quartet usłyszymy utwory napisane specjalnie dla zespołu: Liminal Studies Wojtka Blecharza, Luci Nella Notte V Andrzeja Kwiecińskiego oraz Cztery Utwory na kwartet smyczkowy Pawła Szymańskiego. Natomiast 8 czerwca zespół wykona Kwartety smyczkowe nr 1, 2, 3 Henryka Mikołaja Góreckiego. Łączy je wszystkie skłonność kompozytora do ostrych kontrastów ekspresyjnych: brutalizmu ciężkich bloków dźwiękowych i modlitewnej medytacji, a także nawiązania do muzyki tradycyjnej.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie https://kwartesencja.com 

Nowości w katalogu firmy DUX 2018

DUXW 2018 roku znana firma fonograficzna DUX przekazała do fonoteki Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC swoje najnowsze publikacje CD:

Piatti •Tutti i Capricci del Signor Piatti • Wróbel (DUX 1281) – Kaprysy Alfredo Piattiego, uznane przez Yehudi Menuhina za wiolonczelowy Nowy Testament, najeżone są trudnościami, ale pełno tu pięknych, zróżnicowanych melodii i kontrapunktów wykorzystujących niemal wszystkie możliwości wiolonczeli.

„Kochaj mnie” (DUX 1285) – płyta wypełniona samymi przebojami: miłosnymi duetami operetkowymi. Nagrana z wielkim uczuciem przez osoby, które tą miłością żyją na co dzień: absolwentkę prestiżowego programu operowego w Yale School of Music Natalię Rubiś-Krzeszowiak (sopran) i jej męża Krystiana Krzeszowiaka (tenor).

Górecki, III Kwartet smyczkowy (DUX 1302) – III Kwartet jest swego rodzaju kameralnym echem III Symfonii Pieśni Żałosnych. W odbiorze utworu przeważa rozpoznawalny przez niemal każdego melomana styl Góreckiego, głęboko emocjonalny, introwertyczny, oszczędny, a przy tym niezwykle poruszający.

Ives • Concord Sonata • Brylewski (DUX 1313) – II Sonata fortepianowa „Concord” Charlesa Ives'a w Polsce została nagrana po raz pierwszy. Zadania tego podjął się pianista specjalizujący się w wykonawstwie muzyki XX i XXI w. Daniel Brylewski.

Chopin Piano Works (DUX 1319) – recital chopinowski Krzysztofa Książka, jednego z najciekawszych uczestników XVII Międzynarodowego Konkursu im. Fryderyka Chopina w Warszawie, nagrany w doskonałej akustyce Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, jest prezentacją niepospolitych możliwości młodego pianisty.

Piotr Przedbora. Guitar EVOL.2UTION (DUX 1386) – druga płyta tego młodego artysty to recital, złożony w głównej mierze z najwybitniejszych transkrypcji lub opracowań gitarowych, utworów z klasycznego repertuaru.

Justyna Gabzdyl. Chopin, Szymanowski (DUX 1393/1394) – na dwupłytowy album Justyny Gabzdyl, rezydującej w Kanadzie polskiej pianistki, składa się bardzo subiektywny ale i niezwykle trafny, syntetyczny wybór z tego, co w polskiej muzyce fortepianowej najciekawsze i może najbardziej charakterystyczne.

Sergei Rachmaninoff. Całonocne Czuwanie (DUX 1404) – nagranie utworu w wykonaniu Chóru Opery i Filharmonii Podlaskiej, który gwarantuje najwyższy poziom wykonawczy tego rodzaju muzyki w Polsce.

Beethoven • Sonaty wiolonczelowe • Firlej, Kubica (DUX 1420) – prezentowane na niniejszej płycie II Sonata g-moll op. 5 nr 2 oraz III Sonata A-dur op. 69 zestawione są na zasadzie kontrastu. Pierwsza jest dziełem młodzieńczym, pełnym wirtuozowskiej fantazji i wigoru, druga utworem dojrzałego kompozytora, autora znaczących dzieł symfonicznych.

Feliks Nowowiejski. Dzieła symfoniczne (DUX 1425) – płyta gromadzi utwory symfoniczne twórcy Roty, wykonywane dotąd rzadko i prawie nieobecne w fonografii.

Henry Purcell. Suites for Harpsichord (DUX 1437) – nadzwyczaj staranne interpretacje ośmiu suit klawesynowych Purcella, dokonane przez Ewę Rzetecką-Niewiadomską, przekonująco potwierdzają kunszt i estetyczną wartość tych pełnych uroku kompozycji, które jednak z powodów pozamuzycznych, znalazły się na marginesie głównego nurtu dziejów muzyki.

F.X. Mozart • Utwory fortepianowe • Liszewska (DUX 1441) – utwory najmłodszego syna W. A. Mozarta, zwanego Mozartem Lwowskim, Franza Xavera Mozarta w wykonaniu Anny Liszewskiej.

Schumann • Henriot (DUX 1443) – najnowsza płyta francuskiego pianisty Jean-Claude Henriota poświęcona jest w całości muzyce Roberta Schumanna.

W kręgu Andrzeja Nikodemowicza (DUX 1450) – utwory Tadeusza Majerskiego, Andrzeja Nikodemowicza i Mariusza Dubaja w interpretacji Michała Drewnowskiego.

Ekier, Szymanowski • „Piano music” • Pyrć (DUX 1458) – miniatury fortepianowe Jana Ekiera, a także dzieła Szymanowskiego, w tym arcytrudna i rzadko wykonywana Fantazja C-dur op. 14 w interpretacji młodego pianisty Wojciecha Pyrcia.

Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych” (DUX 1459) – nagranie live tego niezwykłego dzieła zrealizowane w sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej 4. lutego 1995 r. To fenomenalna kreacja artystyczna będącego wówczas u progu swej światowej kariery dyrygenta Andrzeja Boreyko oraz Ewy Iżykowskiej.

Godowski • Muzyka fortepianowa • Kwiatkowski (DUX 1464) – prezentowana na płycie twórczość Leopolda Godowskiego w dużej mierze składa się z transkrypcji i bardzo wymagających studiów techniki fortepianowej biorących za punkt wyjścia dzieła innych kompozytorów. Utwory oryginalne niosą nie mniejsze trudności wykonawcze i interpretacyjne, ale Łukasz Kwiatkowski radzi sobie z nimi znakomicie, pozwalając słuchaczom cieszyć się twórczością tego kompozytora.

Bach, Podbielski • Gamba sonatas • Firlus & Firlus (DUX 1471) – niniejsza płyta stanowi zestawienie twórczości dwóch muzycznych rodów: tego największego, bez którego trudno wyobrazić sobie dziś historię muzyki nowożytnej – rodu Bachów – oraz niemal całkowicie zapomnianego, mającego polskie korzenie rodu Podbielskich.

Łukaszewski • Jubilate • Polski Chór Kameralny (DUX 1472) – jubileusz Ireneusza Łukaszewskiego zbiega się w czasie z czterdziestą rocznicą powstania Polskiego Chóru Kameralnego. To znakomita okazja do realizacji nagrania, na które składają się kompozycje stworzone dla tego chóru przez jego założyciela i pierwszego dyrygenta.

Kraków | Paweł i Piotr Wajrak w koncertach symfonicznych 1 i 2 czerwca

FKOstatni miesiąc obecnego sezonu otwierają koncerty symfoniczne sygnowane jednym nazwiskiem, aczkolwiek występującym w dwóch artystycznych funkcjach. Wydarzenia – 1 czerwca o godz. 19.30 i 2 czerwca 2018 roku o godz. 18.00 – poprowadzi bowiem dyrektor artystyczny i pierwszy dyrygent Filharmonii Lubelskiej – Piotr Wajrak; w charakterze solisty wystąpi natomiast jego brat – Paweł Wajrak, znakomity skrzypek, na co dzień grający w Orkiestrze Filharmonii Krakowskiej jako jej koncertmistrz.

Braterski duet artystów wraz z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej zaprezentuje szeroko zakrojony i zróżnicowany program. Koncerty otwiera uwertura Egmont, napisana przez Ludwiga van Beethovena w oparciu o sztukę Johanna Wolfganga Goethego, „najdroższego skarbu narodu”, jak określił go w korespondencji do Bettiny von Arnim. I choć niegasnąca popularność tego utworu czyni z niego mocny akcent repertuarowy filharmonicznych koncertów, jednak to Koncert skrzypcowy op. 8 zapomnianego niesłusznie Augusta Fryderyka Duranowskiego zasługuje na szczególną uwagę publiczności. Duranowski, syn Polki i francuskiego muzyka dworskiego, był pierwszym skrzypkiem orkiestry książęcej w Kassel i Aschaffenburgu oraz koncertmistrzem brukselskiej opery. Koncertował w różnych krajach Europy, zaś o jego występach z dużym entuzjazmem mówił sam Niccolò Paganini. Wśród jego około trzydziestu wirtuozowskich utworów na skrzypce, prezentowany w Filharmonii Krakowskiej Koncert A-dur po dziś dzień cieszy się uznaniem. Występujący w charakterze solisty Paweł Wajrak w 2015 roku dokonał pierwszego w historii nagrania tego utworu. Rejestracja dokonana dla wytwórni Acte Préalable w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego wzbogacona została o cadenzę jego Pawła Wajraka.

Po przerwie zabrzmią uwertura charakterystyczna W Tatrach Władysława Żeleńskiego oraz Choreia na orkiestrę symfoniczną Marka Stachowskiego. Ta niezwykle wyrazista kompozycja powstała na zamówienie władz brytyjskiego miasta Milton Keynes, gdzie w 1981 roku odbyło się jej światowe prawykonanie.

Informacja o biletach – na stronie: http://www.filharmonia.krakow.pl

Kraków | Sinfonietka na dzień dziecka

SCSinfonietta Cracovia zaprasza najmłodszych melomanów 31 maja 2018 roku o godz. 16.00 do Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha” na koncert „Sinfonietka na dzień dziecka!”

W programie koncertu z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka znajdzie się prezentacja dzieł polskich kompozytorów (Krzysztofa Pendereckiego, Witolda Lutosławskiego, Władysława Szpilmana, Jerzego Wasowskiego) pisanych z myślą o dzieciach, a także konkursy i interaktywne zabawy. Do tego występy solistów, Sinfonietkowego Chóru Dziecięcego oraz Krakowskiego Teatru Ulicznego.

Na deser – premiera utworu Farewell na orkiestrę smyczkową  Macieja Bałenkowskiego, kompozytora-rezydenta orkiestry Sinfonietta Cracovia. Wykonanie utworu Macieja Bałenkowskiego odbywa się i jest współfinansowane w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Kompozytor ‒ rezydent”.

Koncert poprowadzi Danuta Augustyn. Sinfoniettą zadyryguje Jurek Dybał. Przed koncertem o godz. 15.00 odbędzie się piknik w ogrodach muzeum.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Informacja o biletach – na stronie: http://sinfonietta.pl/ 

Wrocław | X Leo Festiwal

LeoW dniach 1–3 czerwca 2018 roku w Narodowym Forum Muzyki odbędzie się jubileuszowa X edycja Leo Festiwalu.

Główne wydarzenie festiwalu nawiązuje do 1918 roku, w którym Polska odzyskała niepodległość. Jak wiadomo, znany polski pianista i kompozytor Ignacy Jan Paderewski przyczynił się znacząco do uzyskania międzynarodowej aprobaty dla idei niepodległości Polski. W programie Festiwalu znalazła się nie tylko piękna Suita G-dur na orkiestrę smyczkową Paderewskiego, lecz także dzieła Fryderyka Chopina, Jerzego Fitelberga i Krzysztofa Pendereckiego. Usłyszymy też nowy utwór Tomasza Skweresa Concertino na orkiestrę smyczkową (zamówienie Leo Festiwalu 2018) – będzie to jego światowe prawykonanie. Zamówienie utworu Concertino dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Podczas koncertu „Niepodległość” 2 czerwca zabrzmią także wzruszające teksty z pamiętników, wierszy i relacji, które pozwolą nam poznać, co czuli i myśleli ludzie w tamtym czasie istotnych zmian politycznych.

Koncert pt. „Muzyka i magia” będzie rozpieszczać słuchaczy wieloma niespodziankami. Studenci Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu wykonają program kameralny ze swoimi nauczycielami: Christianem Danowiczem, Michałem Mickerem i Marcinem Misiakiem.

Prośba o pokój zawarta w Invocation for Peace – kantacie na głosy dziecięce i instrumenty smyczkowe Andrzeja Panufnika – jest głównym przesłaniem ostatniego programu koncertowego, który zostanie zaprezentowany w kościele pw. św. Marii Magdaleny 3 czerwca. To właściwie nie jest koncert, tylko nabożeństwo. Chóry, prowadzone przez Małgorzatę Podzielny, i NFM Orkiestra Leopoldinum zaprezentują szeroki repertuar – od muzyki Giovanniego Pierluigiego da Palestriny, Giulia Cacciniego i Wolfganga Amadeusa Mozarta po dzieło Panufnika.

Szczegółowy program na stronie: http://www.nfm.wroclaw.pl/leo-festival 

Warszawa | Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus: Mozart

SI10 czerwca 2018 roku o godz. 19.00 w Centralnej Bibliotece Rolniczej im. M. Oczapowskiego w Warszawie (Krakowskie Przedmieście 66) Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus pod dyrekcją Marka Wroniszewskiego wykona dzieła Wolfganga Amadeusa Mozarta.

Serenada, divertimento i symfonia – trzy ważne gatunki muzyki XVIII wieku. Czym były, czym się różniły, jakie pełniły funkcje? Program koncertu ukaże to na przykładzie trzech arcydzieł Mozarta: Serenada c-moll KV 388, Divertimento D-dur KV 131 i 36. Symfonia „Linzka” KV 425.

Rokokowe ogrody i salony nieustannie rozbrzmiewały muzyką, a ulubionymi jej gatunkami były serenady i divertimenta oraz liczne formy pokrewne, trudne czasem do terminologicznego rozróżnienia. Zwłaszcza Mozart często używał tych nazw dość swobodnie, określając nimi kilkanaście swych dzieł o bardzo różnej obsadzie, w tym na instrumenty dęte, jak np. sławną, niezwykle piękną Serenadę c-moll KV 388. Kilka pełnych wdzięku i lekkości dzieł Mozarta określonych mianem divertimenta pochodzi z lat jego wczesnej, spędzanej w Salzburgu młodości.

Dzięki geniuszom, takim jak wielcy klasycy Haydn, Mozart i Beethoven, zwłaszcza symfonia stała się jedną z najważniejszych i najpoważniejszych form kompozytorskiej wypowiedzi. Symfonia C-dur KV 425 to z kolei przykład dojrzałego (wykazującego jeszcze silne wpływy uwielbianego Josepha Haydna) dzieło dwudziestosiedmioletniego Mozarta, powstała w ciągu zaledwie czterech dni, podczas krótkiej wizyty w Linzu. Zamówił ją hrabia Joseph Anton von Thun i pod jego patronatem doszło do premiery. Odtąd symfonia nosi przydomek „Linzka”.

Patronat medialny nad koncertami Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej na: www.sinfoniaiuventus.pl 

XI Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie

FMFW dniach 29 maja – 5 czerwca 2018 roku odbędzie się 11. edycja jednego z najważniejszych festiwali muzyki filmowej na świecie – Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie.

O niepowtarzalności imprezy decyduje unikalne łączenie muzyki filmowej wykonywanej przez znakomitych muzyków z wysokiej jakości obrazem filmowym. Monumentalne widowiska muzyczno-filmowe wyróżniają się śmiałością produkcyjną, innowacyjnością w sferze technologii dźwięku i obrazu, ale również rozmachem wykonawczym i wysokim poziomem artystycznym prezentowanych dzieł. Festiwal wyróżnia również coroczna obecność najwybitniejszych twórców i kompozytorów. Wydarzenia te nie mają sobie równych w Europie, również ze względu na różnorodną i liczną publiczność.

W tym roku usłyszymy kompozycje Krzysztofa Pendereckiego, Elliota Goldenthala, Michaela Nymana, Jeffa Beala, Clinta Mansella, Antoniego Komasy-Łazarkiewicza, Radzimira Dębskiego i Sandro di Stefano, symultaniczne pokazy filmów Casino Royale i Pięknej i Bestii z muzyką na żywo. Ponadto odbędzie się koncert klubowy z piosenkami z filmów Pedra Almodóvara i wariacjami funkowo-folkowymi z Islandii oraz Video Game Music Gala z muzyką do Wiedźmina 3 autorstwa Piotra Musiała, Marcina Przybyłowicza i Mikołaja Stroińskiego.

Zainauguruje festiwal koncert „Penderecki2Cinema” z udziałem gości specjalnych: Krzysztofa Pendereckiego, Elliota Goldenthala i Michaela Nymana. Właśnie ten ostatni, niedawno ogłoszony laureatem 4. Nagrody im. Wojciecha Kilara, podczas koncertu inauguracyjnego odbierze statuetkę z rąk Prezydentów Miast Krakowa i Katowic i wykona partię fortepianu w suicie z filmu Fortepian. Prawdziwą perełką tej części koncertu będzie także światowa premiera najnowszego dzieła pierwszego laureata Nagrody im. Wojciecha Kilara i zdobywcy Oscara za muzykę do filmu Frida — Elliota Goldenthala. Koncert na trąbkę i orkiestrę smyczkową został zainspirowany postacią Tadeusza Kościuszki, niezwykle ważną w historii zarówno Polski, jak i Stanów Zjednoczonych. Jest to szczególny akcent w setną rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę. Drugą część koncertu wypełnią dzieła Krzysztofa Pendereckiego.

Pełny program dostępny jest na stronie: http://fmf.fm/program 

Warszawa | Koncert dla dzieci – muzyka filmowa Krzesimira Dębskiego

KDProgram 2 Polskiego Radia i Polska Orkiestra Radiowa zapraszają dzieci i dorosłych 27 maja 2018 roku o godz. 12.00 do Studia Koncertowego Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego na koncert muzyki filmowej Krzesimira Dębskiego.

Krzesimir Dębski – kompozytor, a także: dyrygent, skrzypek jazzowy, aranżer i producent muzyczny. Skomponował ponad 120 utworów symfonicznych i kameralnych, m.in.: 2 symfonie, operę, 4 oratoria, utwory religijne, 11 koncertów instrumentalnych, muzykę do ponad 100 filmów fabularnych. W roku 2000 Dębski otrzymał nagrodę „Fryderyk” w kategorii „Kompozytor Roku” oraz nagrodę Międzynarodowej Akademii Filmowej „Philip Award” za muzykę do filmu Ogniem i Mieczem. W 2007 w USA serial TVP Andrzeja Maleszki Magiczne drzewo z muzyką Krzesimira Dębskiego otrzymał Emmy Award 2007 w kategorii filmów i programów dla dzieci. Krzesimir Dębski dyrygował niemal wszystkimi orkiestrami polskimi na czele z Sinfonią Varsovią, Filharmonia Narodową i NOSPR, a także Irish BBC Orchestra, Moscow Symphony, Guadalahara Symphony Orchestra (Meksyk), Orchestra Teatro Municipal Rio de Janeiro, Cyprus National Orchestra, Leopolis Chamber Orchestra i Wind Orchestra Los Angeles oraz Sud-Wesfunk Orchester, Novi Sad Radio Orkiestra, Chile National Orquesta.

Udział w koncercie „Muzyka filmowa Krzesimira Dębskiego” wezmą Polska Orkiestra Radiowa i Chór Dziecięcy „Artos” im. Władysława Skoraczewskiego pod dyrekcją kompozytora. W roli solistki wystąpi Anna Jurksztowicz. Muzycy takie utwory Dębskiego, jak Marsz Zdobywców (z filmu Gwiezdny Pirat), Suitę z filmu Young Magican, Czekam na ojca z filmu Tajemnica Sagali, Wyścig furmanek (Ranczo Wilkowyje) i inne.

Bilety do kupienia na stronie: sklep.polskieradio.pl oraz w kasie przed koncertem.

Gdańsk | Festiwal ORGANy PLUS+ 2018: Wiosna

Organy PlusWiosenna edycja festiwalu ORGANy PLUS+ 2018 odbędzie się w gdańskim kościele franciszkanów p.w. Św. Trójcy w dniach 3–7 czerwca. Będzie to szczególna edycja, poświęcona jubileuszowi 400-lecia organów Mertena Friese w kościele Św. Trójcy w Gdańsku.

Festiwal ORGANy PLUS+ to światowej sławy artyści prezentujący muzykę na dawnych instrumentach z towarzyszeniem unikatowych organów z jedynego w Polsce lectorium w nie zmienionej od stuleci akustyce gotyckiego kościoła Św. Trójcy w Gdańsku. Po siedemdziesięciu pięciu latach od zakończenia drugiej wojny światowej, po piętnastu latach starań i dziesięciu latach wytężonych prac konserwatorskich i organmistrzowskich, po raz pierwszy będziemy mogli podziwiać pełne możliwości brzmieniowe zrekonstruowanego instrumentu we franciszkańskim kościele pw. Św. Trójcy na gdańskim Starym Przedmieściu. Tak się szczęśliwie złożyło, że rok 2018 to także jubileusz czterechsetlecia powstania tych niezwykłych unikatowych na skalę światową organów. Wielkie historyczne organy Mertena Friese (1618) jak wehikuł czasu pozwolą nam przenieść się do różnych epok i miejsc wraz z muzyką przygotowaną specjalnie na festiwal przez znakomitych artystów z Polski i zagranicy.

Festiwal ORGANy PLUS+ artystycznie nawiązuje do idei rekonstrukcji. Koncerty tylko z nazwy będą wydarzeniami, do których przyzwyczaiły nas sale koncertowe. W rzeczywistości będą artystycznym eksperymentem, próbą odtworzenia nie tylko samej muzyki w kształcie jak najbardziej zbliżonym do pierwowzoru, ale również próbą odtworzenia pewnej tradycji muzycznej i sytuacji estetycznej, które miały miejsce w Polsce i Europie doby renesansu i baroku. Usłyszymy muzykę klasztorów i dworów niemieckich, utwory, które brzmiały na wiedeńskim dworze, a także improwizacje wykonawców i kompozytorów Bogusława Grabowskiego (organy) i Macieja Sikały (saksofon). W trakcie koncertu 6 czerwca spotkają się dwa, zdawałoby się odległe, a jednak bardzo sobie bliskie światy – improwizacji sakralnej i jazzowej. Bądźmy przygotowani na niezbadane, nieprzeciętne i nieoczekiwane konteksty i dialogi dawnego z nowym.

Projekt dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminy Miasta Gdańska i Samorządu Województwa Pomorskiego.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie: www.organyplus.com