polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
SuperSam +1: Mark Feldman i Piotr Mełech
4 maja 2018, Warszawa
Polska kameralistyka XX wieku
9 maja 2018, Warszawa
32. „Warszawskie Spotkania Muzyczne”
12-19 maja 2018, Warszawa
IV Małopolska Akademia Talentów
1–8 lipca 2018, Łącko

aktualności

Radom | Prawykonanie Koncertu Wojciecha Błażejczyka

wb10 marca 2018 roku o godz. 18.00 w Sali Koncertowej Urzędu Miasta Radom będzie miało miejsce prawykonanie Koncertu na klarnet, altówkę, orkiestrę smyczkową i elektronikę Wojciecha Błażejczyka.

W muzyce nie ma miejsca na żadne ograniczenia. Można przekraczać utarte schematy i konwencje. Radomska Orkiestra Kameralna pod batutą Przemysława Zycha zaprasza w podróż, w czasie której wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie. Od tego co dawne, do tego co współczesne, od prapremiery do muzyki ze starych polskich seriali.

Podczas koncertu będzie miało miejsce światowe prawykonanie kompozycji Wojciecha Błażejczyka. Jest on jednym z najciekawszych przedstawicieli młodego pokolenia. To artysta wszechstronny, nie tylko znakomity kompozytor, ale również reżyser dźwięku, gitarzysta, improwizator i wynalazca. Komponuje utwory tak akustyczne, jak i elektroakustyczne, tworzy muzykę teatralną i filmową.

Radomska Orkiestra Kameralna wykona również dwa utwory „najbardziej polskiego spośród klasyków XX wieku”. Będą to Trzy utwory w dawnym stylu na orkiestrę smyczkową oraz Koncert na fortepian i orkiestrę smyczkową op. 40 Henryka Mikołaja Góreckiego. Jeden z najwybitniejszych polskich kompozytorów czerpał inspirację ze skarbnicy polskiej muzyki ludowej (w szczególności Śląska i Podkarpacia), dawnej oraz sakralnej.

Będziemy mogli usłyszeć również Pro memoria - utwór na fortepian i orkiestrę Tadeusza Trojanowskiego - kompozytora, pianisty i animatora życia muzycznego, obchodzącego w tym roku jubileusz 40-lecia swojej pracy artystycznej. W swoim dorobku twórczym ma wiele utworów o zróżnicowanych zestawach wykonawczych, często bardzo klasycznych w formie i ekspresji. Jego kompozycje kojarzą się z muzyką filmową, nastrojową i pełną barw.

Na zakończenie koncertu zabrzmi Suita oparta na motywach muzycznych ze starych polskich seriali filmowych. Melomani będą mogli usłyszeć znane melodie, m.in. tematy z filmów Polskie drogi, Lalka, Janosik, Dom, Czarne chmury.

Kalejdoskop polskiej muzyki zaprezentują: Radomska Orkiestra Kameralna, Aleksandra Demowska-Madejska na altówce, Adam Eljasiński na klarnecie, Michał Drewnowski na fortepianie oraz Wojciech Błażejczyk, który za pomocą elektroniki ubarwi brzmienie instrumentów.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Informacja o biletach – na stronie: http://rok.art.pl

Tychy | Gośka Isphording feat. Cezary Duchnowski

cd10 marca 2018 roku o godz. 19:00 w sali Mediateki (Tychy, Piłsudskiego 16) odbędzie się premiera Sequenza 2 Cezarego Duchnowskiego.

Klawesynistka Gośka Isphording ukończyła krakowską Akademię Muzyczną, później doskonaliła swoje umiejętności w Holandii, Belgii i Izraelu. Dziś sama wykłada techniki klawesynowe w konserwatorium w Amsterdamie. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Grywa w zespole – Roentgen Connection, którego jest współzałożycielką – i solo, a zapisem jej unikalnych interpretacji muzyki współczesnej na historycznych instrumentach jest album Per Clavicembalo Moderno.

W Tychach Gośka Isphording zaprezentuje utwory napisane na klawesyn, wideo i taśmę autorstwa Louisa Andriessena i Marijke van Warmerdam, Pierre’a Jodlowskiego oraz Arnouda Noordegraafa. Gwoździem programu będzie premiera Sequenza 2 Cezarego Duchnowskiego, podczas której kompozytor dołączy na scenie do klawesynistki, by wykonać partię live electronics.

Więcej – na stronie: http://www.aukso.pl

Kraków | Ogólnopolska Studencko-Doktorancka Konferencja Naukowa „Elementi 6 Performatyka”

ElementiW dniach 9–11 marca 2018 roku w siedzibie Akademii Muzycznej w Krakowie (ul. św. Tomasza 43) będzie miała miejsce Ogólnopolska Studencko-Doktorancka Konferencja Naukowa połączona z koncertami muzyki nowej „Elementi6 Performatyka”, organizowana przez Koło Naukowe Studentów Teorii Muzyki i Koło Naukowe Studentów Kompozycji Akademii Muzycznej działające pod opieką dr Ewy Wójtowicz i prof. Anny Zawadzkiej-Gołosz.

Permormance – zagadnienie to jest niezbyt oczywiste i rozumiane dość szeroko. Przykładem tego jest muzyka nowa, w której coraz częściej pojawiają się elementy teatralizacji, mało tego - w której na równi z samymi dźwiękami lub nawet ponad nią istnieje gest, ruch i skupienie się na ciele. W tym kontekście „Elementi6” skupia się nad rolą wykonawcy, któremu nierzadko stawiane są nagle zadania znacznie trudniejsze niż tylko wykonanie czy „odegranie” muzyki. Podczas paneli konferencyjnych referaty na ten temat wygłoszą nie tylko teoretycy, ale również instrumentaliści i kompozytorzy, w tym Tadeusz Wielecki, dr Piotr Peszat, dr Marcin Strzelecki, Paweł Malinowski, Jakub Krzewiński, Karolina Dąbek. Będzie jednak mowa nie tylko o zagadnieniach dotyczących strony wizualnej – która jest główną i prawdopodobnie najważniejszą cechą utworów performatywnych – ale również sposobach notacji, wątkach ideologicznych i wreszcie o tym, jaki wpływ na odbiorców ma taki rodzaj przekazu.

„Elementi6” zainaugurowane zostanie koncertem zespołu Spółdzielnia Muzyczna 9 marca o godz. 20:00, który wykona m. in. kompozycję dr Piotra Peszata. Konferencję otworzy 10 marca wykład dr hab. Agnieszki Draus „Kij w mrowisko“ czy „oczywista oczywistość“? Performatyka – kilka uwag syntetycznych. Tego dnia zostanie zaprezentowana instalacja Juliana Gołosza expression: non 2018 oraz odbędą się trzy koncerty: recital perkusisty Aleksandra Wnuka (godz. 18:30), elektronicznego duetu Izabeli Smelczyńskiej i Mateusza Śmigasiewicza (godz 19:15) oraz koncert Elementi Orchestra pod batutą Nadima Husniego i Macieja Koczura (godz. 20:00), która zaprezentuje kompozycje Kamila Kruka, Moniki Szpyrki i Tadeusza Wieleckiego. Podczas koncertu 11 marca o godz. 16:00 wykonane zostaną utwory  studentów, doktorantów i absolwentów Akademii Muzycznej w Krakowie.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

POBIERZ: Program Konferencji.

Bydgoszcz | Premiera „Fairy Dreams” Jerzego Maksymiuka

fp9 marca 2018 roku o godz. 19:00 filharmonicy bydgoscy prawykonają Fairy Dreams Jerzego Maksymiuka, który dedykował utwór Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy.

Wybitne nazwiska i rewelacyjny program – to niekwestionowane atuty tego wieczoru symfonicznego. Na podium stanie bowiem Maestro Jerzy Maksymiuk, i jeszcze miła niespodzianka – po raz pierwszy zabrzmi Fairy Dreams, utwór jego autorstwa dedykowany bydgoskiej Filharmonii. Partie solowe realizować będą muzycy soliści Orkiestry Symfonicznej FP, z którą Maestro Maksymiuk współpracuje od wielu lat. M. in. w 2015 poprowadził inaugurację 53. Bydgoskiego Festiwalu Muzycznego z Symfonią „Polonia” Paderewskiego. To dzieło romantycznej symfoniki Artysta nagrał wraz bydgoską orkiestrą na płytę (DUX) z okazji 60-lecia Filharmonii Pomorskiej w 2013.

Drugi specjalny gość to Adam Makowicz – wybitny pianista, legenda jazzu, mistrz improwizacji. Obok typowych standardów i utworów jazzowych repertuar pianisty obejmuje również muzykę klasyczną. Ponadto ma na swym koncie przeszło 100 kompozycji na kwartet smyczkowy i trio jazzowe, wiele utworów na fortepian, jest autorem muzyki do filmów animowanych oraz filmów dokumentalnych. W mistrzowskiej interpretacji Makowicza usłyszymy Błękitną rapsodię, arcydzieło Gershwina, skomponowane w 1924 na zamówienie ówczesnego „króla jazzu”, Paula Whitemana, które przyniosło mu światowy sukces i sławę. Wieczór zwieńczy arcydzieło Strawińskiego – muzyka do słynnego baletu fantastycznego w 1 akcie, 2 obrazach pt. Ognisty ptak, o którym od prapremiery pisano pełne emocji recenzje: „Ognisty ptak jest upajającą mieszanką orientalnych barw. Łączy błyskotliwą orkiestrację Rimskiego-Korsakowa z rozmarzonymi melodiami Borodina, wznosząc się na wyżyny ekspresji”.

Informacja o biletach – na stronie Filharmonii.

Opole | Polska muzyka zapomniana

fo9 marca 2018 roku o godz. 19:00 w Filharmonii Opolskiej odbędzie się koncert symfoniczny z cyklu „Polska muzyka zapomniana”, podczas którego filharmonicy opolscy pod batutą Moniki Wolińskiej wykonają dzieła Eugeniusza Morawskiego, Ludomira Różyckiego o Zygmunta Noskowskiego.

Zapomniana polska muzyka to głęboki skarbiec. I wiele w odkrywanej po latach niebytu muzyce może nas jeszcze zaskoczyć.

Eugeniusz Morawski to taka postać z kręgu zapomnianych polskich twórców, do muzyki której filharmonicy opolscy sięgają po raz pierwszy. Zaprezentują jego poemat symfoniczny Don Quichotte. Morawski był prawdziwym człowiekiem sztuki – studiował grę na fortepianie i kompozycję (u bohatera drugiej części koncertu – Zygmunta Noskowskiego), a także portret, pejzaż i sztukę stosowaną w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych. Prawdopodobnie sam kompozytor stworzył notatkę-opis utworu Don Quichotte, który miał przygotować słuchaczy do jego pełnego odbioru: „Nie ilustrując przebiegu fabuły i kolejnych jej epizodów, lecz szukając ukrytej głębi w romansie Cervantesa, chce kompozytor ująć w rytmie muzycznym piękno tej błędnej duszy i wydobyć na jaw jej tragizm, tragizm marzenia i iluzji, melancholię jej ułudnego szczęścia, niezmiernego czasu i jej krwawej tęsknoty, na śmierć skazanej.” Tak więc nie polskie rytmy tańców narodowych, nie ukryte dźwięki Mazurka Dąbrowskiego – ale jednak tragizm i tęsknota.

W niespokojnych czasach żył także Ludomir Różycki, kolejny uczeń Noskowskiego. Dwie wojny światowe, powstanie warszawskie (w którym, podobnie jak Morawski, stracił wiele swoich rękopisów); a jednak z jego Koncertu skrzypcowego, pisanego dokładnie w 1944 roku, bije zadziwiający spokój. Płynne legata smyczków, chorały instrumentów dętych i słyszalne jakby z oddali kościelne dzwony – a ponad tym wszystkim śpiewna partia skrzypiec. Wraz z Filharmonikami Opolskimi i pod batutą Moniki Wolińskiej brawurową partię skrzypiec wykona znakomity solista i prymariusz Kwartetu Śląskiego Szymon Krzeszowiec.

Na koniec Zygmunt Noskowski, który w ostatnich latach jest jednym z najchętniej granych (i co ważniejsze – słuchanych) kompozytorów w Filharmonii Opolskiej. Jego I Symfonia A-dur powstała gdy nie miał nawet trzydziestu lat. Brzmi więc młodo – energicznie i radośnie. Na szczególną uwagę zasługuje fenomenalne Vivace – błyskotliwe, ale wzbudzające raczej niepokój, aniżeli rozprężenie typowego scherza. Doskonały jest także finał, Allegro con fuoco utkane z mnóstwa fugat, w których słychać wszystkie tryby pracującej machiny – orkiestry. Noskowski zawsze porusza podwójnie: świadectwem własnych dźwięków oraz dziesiątkami kompozycji autorstwa jego wybitnych uczniów.

Koncert odbędzie się pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.

Więcej – na stronie Filharmonii.

Wrocław | Brno Philharmonic Orchestra i Milan Pal'a

nfm9 marca 2018 roku w Narodowym Forum Muzyki o godz. 19:00 będziemy mieli możliwość usłyszeć II Koncert skrzypcowy Karola Szymanowskiego w interpretacji muzyków z Czech i Słowacji.

Od początku swojej działalności Narodowe Forum Muzyki jest miejscem spotkań ze światowej sławy artystami. Gmach przy placu Wolności niejednokrotnie gościł świetne orkiestry, takie jak m.in. Wiener Philharmoniker, London Symphony Orchestra czy Budapest Festival Orchestra. W trzecim sezonie NFM czas na następnych gości – tym razem jest to orkiestra Filharmonie Brno pod dyrekcją Case Scaglione.

W latach 70. XIX wieku niespełna trzydziestoletni Leoš Janáček postanowił założyć w Brnie orkiestrę. Kompozytor pracował wówczas jako nauczyciel, a przy okazji aktywnie uczestniczył w życiu muzycznym miasta. Dzisiejszy zespół Filharmonie Brno, choć został oficjalnie założony w latach 50. XX wieku, odwołuje się do zapoczątkowanych przez czeskiego kompozytora tradycji. Utwory Janáčka zajmują istotne miejsce w repertuarze orkiestry, stąd też nazwisko jednego z najważniejszych czeskich kompozytorów pojawia się również w programie koncertu w NFM. Poemat symfoniczny Šumařovo dítě to w przeciwieństwie do Sinfonietty i Tarasu Bulba to jedno z mniej znanych dzieł orkiestrowych kompozytora. Ukazuje ono jednak w doskonały sposób dojrzały styl artysty. Historia, która zainspirowała twórcę do napisania Šumařovo dítě, ma swe źródło w czeskiej opowieści ludowej, a dokładniej w jej poetyckim opracowaniu autorstwa Svatopluka Čecha, ulubionego pisarza Janáčka. Tematem tej wzruszającej opowieści jest trudny los skrzypka i wędrującego wraz z nim po wsiach dziecka. Stąd też w partii koncertmistrza orkiestry pojawiają się fragmenty solowe, które mają symbolizować głównych bohaterów utworu.

W koncercie Filharmonie Brno nie zabraknie również polskiego akcentu – będzie nim II Koncert skrzypcowy Karola Szymanowskiego. W roli solisty wystąpi skrzypek Milan Pal'a. Koncert powstał w zaledwie miesiąc i został zadedykowany zaprzyjaźnionemu z kompozytorem wybitnemu skrzypkowi – Pawłowi Kochańskiemu. W 1932 roku sam wirtuoz zwrócił się do Szymanowskiego z prośbą o nowe dzieło do swego repertuaru. Wykonał utwór (pierwszy i jedyny raz) rok później z orkiestrą Filharmonii Warszawskiej pod batutą legendarnego Grzegorza Fitelberga. Tego wieczoru usłyszymy również II Symfonię Roberta Schumanna – chyba najbardziej ambitną ze wszystkich symfonii kompozytora.

Informacja o biletach – na stronie NFM.

Kraków | Królowe skrzypiec i fortepianu: Julia Fischer i Yulianna Avdeeva

fk9 marca 2018 roku o godz. 19.30 w Filharmonii Krakowskiej wystąpi mistrzowski duet kobiecy. Podczas jedynego koncertu w Krakowie usłyszeć będzie można wybitną skrzypaczkę niemiecką Julię Fischer, przy fortepianie zasiądzie natomiast sensacyjna zwyciężczyni Konkursu Chopinowskiego w 2010 roku – Yulianna Avdeeva.

Julia Fischer, której talent podziwiany jest na całym świecie, zaś „czyste i wysublimowane brzmienie o nieskończonej zdawałoby się liczbie odcieni” („The Chicago Tribun”) w połączeniu z rzadko spotykaną „doskonałością techniczną” („The Guardian”) czyni z niej jedną z najbardziej cenionych współczesnych solistek, w obecnym sezonie artystycznym pełni funkcję artystki-rezydentki Wiener Symphoniker. Napięty plan koncertowy artystki obejmuje zarówno koncerty kameralne z czołowymi muzykami wiedeńskiej orkiestry, jak i w charakterze solistki w salach Wiener Konzerthaus czy Musikverein. W kalendarzu na ten sezon znajdują się również koncerty z towarzyszeniem m.in. Filharmonii Petersburskiej, London Philharmonic Orchestra, Orchestra National de France, tournée z zespołem Bayerische Staatsorchester, czy występ w nowojorskiej Carnegie Hall. W duecie z Yulianną Avdeevą artystka gra od kilku lat – w 2014 roku odbyły wspólne tournée po Europie, prezentowany w Krakowie program będzie można zaś usłyszeć także w Niemczech, Hiszpanii, Szwajcarii i Czechach.

Trudno o bardziej twórcze spotkanie. Obie artystki znakomicie radzą sobie podczas występów z towarzyszeniem orkiestry, jak i w recitalach solowych. Yulianna Avdeeva, której zwycięstwo w XVI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina otworzyło drzwi do najbardziej prestiżowych sal koncertowych w Rosji, krajach Europy Zachodniej, obu Amerykach, Izraelu i Afryce Południowej, skupiło jednocześnie uwagę recenzentów i słuchaczy na jej artystycznym rozwoju, który wkrótce okazał się potwierdzeniem słuszności pierwotnie kontrowersyjnego werdyktu warszawskiego jury. „Dziś słuchacz musi się o niej wypowiedzieć z zachwytem, a co najmniej z szacunkiem. Yulianna Avdeeva rozwija się niesamowicie z roku na rok. Jej gra jest coraz bardziej dojrzała i pewna, a zarazem wrażliwa. To artystka, która ma swój styl i zdecydowaną osobowość.” (Dorota Szwarcman)

Wraz z Julią Fischer wykona repertuar, na który składają się arcydzieła muzyki kameralnej. Program otworzy Sonata na skrzypce i fortepian op. 100 nr 2 Johannesa Brahmsa, dalej zabrzmią Mity Karola Szymanowskiego, koncert w Filharmonii Krakowskiej zakończy zaś Sonata na skrzypce i fortepian op. 134 Dymitra Szostakowicza.

Informacja o biletach – na stronie  Filharmonii Krakowskiej.

Katowice | NOSPR String Sextet

nospr8 marca 2018 roku o godz. 19:30 w katowickiej siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia odbędzie się świąteczny koncert kameralny, podczas którego muzycy NOSPR zaprezentują sekstety smyczkowe dwóch wspaniałych kompozytorów: Andrzeja Panufnika i Johannesa Brahmsa.

Pomysł na Sekstet smyczkowy „Trains of Thought” (1987) podsunęły Andrzejowi Panufnikowi wrażenia z podróży koleją. Pulsujący rytm i artykulacja staccato w stałym tempie naśladują w tym utworze jednostajny stukot wagonów. Stanowi to jednak tylko jedną warstwę kompozycji, której monotonię zrekompensował kompozytor zróżnicowaniem odcieni ekspresyjnych tego ostinata. Suche i szorstkie początkowo dźwięki (molto secco, sul ponticello), stają się po chwili łagodniejsze, żartobliwe (scherzando), to znów natrętne a nawet agresywne (energico, intenso), w zależności od tego, co dzieje się w drugiej warstwie utworu, tej bardziej ludzkiej, która wyraża ciąg myśli nasyconych emocjami – od spokojnych i niespiesznych po bardziej ożywione, a nawet gwałtowne. W finale kompozycji dźwięki powoli zanikają, milknąc w oddali na wzór oddalającego się pociągu. Onomatopeiczne ostinato wykorzystuje w swej budowie komórkę dźwiękową E-F-H w najróżniejszych rotacjach, transpozycjach i odbiciach, zarówno w warstwie harmonicznej, jak i melodycznej dzieła.

Sekstet smyczkowy nr 2 „Song to the Virgin Mary” jest pierwszym utworem Panufnika skomponowanym po ślubie z Camillą Jessel i osiedleniu się w podlondyńskim Twickenham. Ponieważ ich przyszły dom nie nadawał się jeszcze wówczas do zamieszkania, kompozytor pracował w pobliskim kościele pw. Najświętszej Marii Panny. Tam też napisał Song to the Virgin Mary – prostą pieśń chóralną o charakterze modlitwy do Najświętszej Marii Panny, utwór zainspirowany wspomnieniami kompozytora „o polskich wieśniakach modlących się żarliwie w wiejskim kościółku”. Melodyka nawiązuje tu zarówno do chorału gregoriańskiego, jak i do polskiej muzyki ludowej, głównie przez zastosowanie skali pentatonicznej, połączonej z akordami o podwójnym, durowo-molowym obliczu – z tercją małą i wielką jednocześnie. W 1969 roku Panufnik dokonał rewizji utworu – wprowadził podział na 6 głosów, a w 1987 roku opracował pieśń na sekstet smyczkowy.

Na zakończenie koncertu zespół wykona Sekstet smyczkowy B-dur op. 18 nr 1 Johannesa Brahmsa.

Patronat medialny nad koncertami NOSPR objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Dodatkowe informacje - na stronie www.nospr.org.pl

Warszawa | Spotkanie przedpremierowe z twórcami płyty „Pergolesi „Stabat Mater”, Łukaszewski „Luctus Mariae”

UMFC_CD_103Wydawnictwo Chopin University Press zaprasza na spotkanie dotyczące wyjątkowego albumu: Pergolesi „Stabat Mater”, Łukaszewski „Luctus Mariae”, które odbędzie się 7 marca 2018 roku o godz. 17.30 w siedzibie księgarni eFryderyk w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (ul. Okólnik 2).

XIII-wieczna sekwencja Stabat Mater, opisująca cierpienie Matki stojącej pod Krzyżem, od wieków stanowi niesłabnącą inspirację dla poetów, malarzy i kompozytorów. Wśród jej opracowań wyjątkowe miejsce zajmuje kompozycja Giovanniego Battisty Pergolesiego. Napisane dla lokalnej wspólnoty dzieło szybko stało się najczęściej wydawanym utworem w XVIII w. i najpopularniejszym Stabat Mater trzech ostatnich stuleci.

W 2010 roku, dla uczczenia 300. rocznicy urodzin Pergolesiego, Paweł Łukaszewski skomponował Luctus Mariae (Żałość Maryi) – dzieło bezpośrednio nawiązujące do słynnej kantaty barokowego mistrza. Utwór powstał do współczesnego, łacińskiego wiersza o analogicznej strukturze i podobnym przesłaniu, napisanego przez prof. Jerzego Wojtczaka-Szyszkowskiego. Łukaszewski, zachowując podobieństwa pod względem budowy (13 części, podział na arie i duety), obsady i strony afektywnej, korzysta z właściwych swojemu stylowi współczesnych środków wyrazu, poszerzonej tonalności i wymagającej wobec śpiewaków faktury wokalnej. Niniejsze nagranie jest premierą fonograficzną dzieła.

Płyta ukazała się w wydaniu albumowym w twardej oprawie, z obszernym, blisko 60-stronicowym bookletem, który zawiera opis programu, biogramy wykonawców oraz teksty utworów w języku łacińskim, polskim (ciekawostkę stanowi polski przekład Stabat Mater autorstwa Seweryny Duchińskiej) i angielskim. Nagranie zrealizowano w Wielkim Refektarzu zamku biskupów warmińskich w Lidzbarku Warmińskim i dofinansowano z dotacji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.