Polmic - FB

aktualności

Katowice | Noc muzeów w NOSPR

NOSPR19 maja 2018 roku Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia zaprasza na Noc Muzeów. Jak co roku na miłośników muzyki czeka mnóstwo atrakcji.

Od godz. 16:00 będą odbywać się warsztaty dla trzech grup dzieci (3–5 lat, 6–8 lat, 9–12 lat) „Z sercem do muzyki” i „Rytm, muzyka ciała”.

W Sali kameralnej o godz. 20:30 rozpoczną się recitale dziecięce w wykonaniu uczniów katowickich szkół muzycznych, którzy zaprezentują m. in. utwory polskich kompozytorów XX-XXI wieku: Małe wariacje na fortepian Stanisława Moryto, Mazur Emila Młynarskiego, Żarty muzyczne, czyli trzy fugi na tematy popularnych melodii Andrzeja Henryka Bączyka, Kołysanka i Witaj Reksio Zenona Kowalowskiego, Burleska Romualda Twardowskiego.

Następnie (o godz. 22:00) organizatorzy zapraszają na projekcję filmu Awantura o Basię (1956) z muzyką nagraną przez NOSPR (wówczas WOSPR). Materiał pochodzi z zasobów Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego. O północy zabrzmi dziecięca literatura muzyczna na fortepian w interpretacji Alexandra Humali. Natomiast w Sali koncertowej o 23:00 będzie miał miejsce koncert „Noc z Szymanowskim” – recitale młodych wykonawców przeplatane barwnym opowieściami Marcina Majchrowskiego o Karolu Szymanowskim ilustrowanymi unikatowymi zdjęciami archiwalnymi.

Podczas Nocy Muzeów w foyer NOSPR będzie można zobaczyć wystawę instalacji muzycznej autorstwa Waldemara Węgrzyna oraz spróbować swych sił w grze na instrumentach muzycznych.

Wstęp na wszystkie wydarzenia w ramach Nocy Muzeów jest bezpłatny.

Patronat medialny nad koncertami NOSPR objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program – na stronie: http://www.nospr.org.pl

57. Muzyczny Festiwal w Łańcucie

LancutW dniach 19–27 maja 2018 roku odbędzie się 57. edycja najbardziej prestiżowej imprezy kulturalnej Podkarpacia – Muzycznego Festiwalu w Łańcucie.

Organizator jednego z najstarszych festiwali muzycznych w Polsce i Europie, czyli Filharmonia Podkarpacka w Rzeszowie zaprosiła w tym roku wielu znamienitych gości. Wśród gwiazd festiwalu będą m. in. Aleksandra Kurzak, Roberto Alagna, Tomasz Strahl, A Bu, Tomasz Konieczny i Vadim Repin.

Podczas inauguracji festiwalu, 19 maja o godz. 19:00, zobaczymy operę Bal maskowy Giuseppe Verdiego, która zostanie zaprezentowana przez solistów, balet, chór i orkiestrę Opery Lwowskiej w plenerze, przed Muzeum Zamkiem w Łańcucie.

21 maja obędzie się pierwszy koncert w sali balowej Muzeum Zamku w Łańcucie, podczas którego wystąpi Tomasz Konieczny – światowej sławy bas/baryton. Tomasza Koniecznego podziwiać będzie można w pieśniach R. Straussa ora S. Rachmaninowa. 22 maja sala balowa Muzeum Zamku w Łańcucie gościć będzie wirtuoza skrzypiec Vadima Repina oraz pianistę Andreia Korobeinikova. Repin w wieku zaledwie jedenastu lat zdobył złoty medal we wszystkich kategoriach wiekowych w Konkursie im. H. Wieniawskiego. W wieku 17 lat był najmłodszym zwycięzcą Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Królowej Elżbiety Belgijskiej. Od tego czasu występował ze wszystkimi największymi światowymi orkiestrami i najwybitniejszymi dyrygentami. Rosyjskich artystów usłyszymy w interpretacji muzyki C. Debussy’ego, S. Prokofiewa, I. Strawińskiego i P. Czajkowskiego. 23 maja w sali koncertowej Filharmonii Podkarpackiej pojawią się znakomici śpiewacy Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna. Aleksandra Kurzak należy do grona najwybitniejszych śpiewaczek, występuje obecnie na głównych scenach operowych świata. Roberto Alagna jest gorąco przyjmowany zarówno w teatrach operowych i w salach koncertowych, jak i na festiwalach. W trzydziestoletniej karierze francusko-sycylijski tenor włączył do swojego repertuaru ponad sześćdziesiąt ról, które zaprezentował na największych scenach świata, w tym w nowojorskiej Metropolitan Opera. W programie ich koncertu znajdzie się muzyka G. Pucciniego, G. Verdiego i G. Bizeta.

Podczas koncertów 24 i 25 maja zabrzmi muzyka polska. W sali balowej Muzeum Zamku w Łańcucie odbędzie się recital Georgijsa Osokinsa, podczas którego finalista XVII Międzynarodowego Konkursu im. Fryderyka Chopina w Warszawie wykona m. in. Nokturn H-dur op. 62 nr 1 Chopina. W sali koncertowej Filharmonii Podkarpackiej Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Podkarpackiej pod batutą sławnego Włocha Massimiliano Caldiego zaprezentuje utwór Kosmos Stefana Kisielewskiego. Osobliwością koncertu będzie występ TeoTRONICO – robota-pianisty.

Zakończenie 57. Muzycznego Festiwalu w Łańcucie odbędzie się 27 maja o godz. 18:00 w sali koncertowej Filharmonii Podkarpackiej. W wykonaniu Polskiej Opery Królewskiej usłyszymy operę buffa Wolfganga Amadeusa Mozarta Wesele Figara.

Szczegółowy program – na stronie: http://festiwallancut.pl/ 

Warszawa | RetroNoc Muzeów w UMFC

UMFCUniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina oraz Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie zapraszają 19 maja 2018 roku o godz. 19:00 na wydarzenie artystyczne „RetroNoc Muzeów w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina”.

„RetroNoc Muzeów w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina” to autorski projekt środowiska artystycznego warszawskich muzyków, przygotowany we współpracy z warszawską Akademią Sztuk Pięknych. To koncert polskich przebojów muzycznych z lat 1970–1980 w jazzowo-tanecznych aranżacjach na orkiestrę. To taneczny wieczór swingowy na patio UMFC, podczas którego wraz z grupą animatorów będzie można bawić się do muzyki na żywo. „RetroNoc Muzeów w UMFC” to również jazzowe jam session oraz znakomite jedzenie, przygotowane dla gości przez restaurację MOMU.

Zasadniczym celem wydarzenia jest działanie na rzecz promocji oraz integracji szeroko pojmowanego środowiska artystycznego, a ściślej – osób wkraczających na ścieżkę profesjonalnego rozwoju zawodowego. Zarówno opracowanie aranżacji utworów wykonywanych w części koncertowej, jak i samo przygotowanie oraz wykonanie koncertu, zostaną przeprowadzone przez studentów UMFC (kierunków: kompozycja, dyrygentura symfoniczna, dyrygentura chóralna, gra na fortepianie, instrumentalistyka, operowy śpiew solowy, kameralistyka, musical, reżyseria dźwięku). Studenci warszawskiej ASP przygotują grafiki oraz instalacje nawiązujące w swojej formie i tematyce do tanecznego wątku przewodniego przedsięwzięcia.

Wydarzenie rozpocznie koncert o godz. 19:00 w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Patronat medialny nad sezonem koncertowym UMFC 2017/2018 objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Fanpage: https://www.facebook.com/Artystyczna.NocMuzeow/ 

Laureaci V Międzynarodowego Konkursu Muzyki Sakralnej Carmen Fidei

Carmen FideiW dniach 11–12 maja 2018 roku w parafii św. Agnieszki w Goniądzu odbył się V Międzynarodowy Konkurs Muzyki Sakralnej Carmen Fidei.

Po przesłuchaniach konkursowych oraz przeprowadzonej dyskusji komisja w składzie: prof. zw. dr hab. Paweł Łukaszewski (przewodniczący), prof. dr hab. Andrzej Ryłko i prof. dr hab. Wioletta Miłkowska postanowiła przyznać następujące nagrody i wyróżnienia.

Nagrody specjalne:

1. Za najlepsze wykonanie utworu kompozytora polskiego – Chór Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku pod dyrekcją Anny Moniuszko za utwór Andrzeja Koszewskiego Magnificat;

2. Za najlepsze wykonanie chorału gregoriańskiego – Schola Cantorum Kalokagatia z Gdańska pod dyrekcją Marka Rogalskiego za utwór Introit Gregoriański Spiritus Domini, Replivit Orbem Terrarum;

3. Dla najlepszego dyrygenta V Międzynarodowego Konkursu Chóralnego Muzyki Sakralnej Carmen Fidei – Anny Moniuszko.

Poza tym jury przyznało nagrody książkowe: Chórowi VRC z Warszawy za wykonanie utworu współczesnego kompozytora zagranicznego; Chórowi Młodzieżowego Domu Kultury w Białymstoku za wykonanie utworu z akompaniamentem oraz Żeńskiemu chórowi Uniwersytetu Łódzkiego Con Cuore za wykonanie utworu cerkiewnego.

Dyrektor i jury przyznało nagrodę specjalną dla najmłodszego uczestnika V Miedzynarodowego Konkursu Chóralnego Muzyki Sakralnej Carmen Fidei Hani Makuła oraz dla Wandy Różyckiej z chóru Gaudeamus za wieloletnie kultywowanie tradycji śpiewu chóralnego.

Brązowe pasma wręczono: Chórowi Wydartych Domom Kur, który otrzymał nagrodę Dyrektora Biebrzańskiego Parku Narodowego Andrzeja Grygoruka, i Chórowi Kameralnemu Tibi Domine, który otrzymał puchar ufundowany przez Prezesa Towarzystwa Przyjaciół Goniądza Janusza Rutkowskiego.

Srebrne pasma wręczono: Chórowi Żeńskiemu Tibi Domine, który otrzymał nagrodę Prezesa Banku Spółdzielczego w Mońkach Jana Ciborowskiego; Chórowi Cum Santcis z Lublina, Warszawskiemu Chórowi „Harfa”, Chórowi Tibi Domine oraz Chórowi Akademickiemu Uniwersytetu Łódzkiego, które otrzymały nagrodę Przewodniczącego Rady Powiatu Monieckiego Dariusza Jaworowskiego.

Złote pasma wręczono: Chórowi Młodzieżowego Domu Kultury w Białymstoku, który otrzymał puchar ufundowany przez Firmę Bartlowizna; Chórowi Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, Chórowi VRC z Warszawy, Scholi Cantorum Kalokagatia z Gdańska, Żeńskiemu chórowi Uniwersytetu Łódzkiego Con Cuore oraz Chórowi Gaudeamus z Gościcina, które otrzymały puchar ufundowany przez Posła na Sejm RP Mieczysława Baszkę.

Grand Prix V Międzynarodowego Konkursu Chóralnego Muzyki Sakralnej Carmen Fidei otrzymał Chór Uniwersytetu Medycznego pod dyrekcją Anny Moniuszko, a ponadto następujące nagrody: nagrodę pieniężną w wysokości 2.500 zł ufundowaną przez BUDBAU Edwarda Bajkowskiego, właścicieli firmy RBS Włodzimierza i Sławomira Szypcio oraz księdza Proboszcza parafii św. Agnieszki w Goniądzu Grzegorza Pigiela, a także puchar ufundowany przez księdza Proboszcza parafii św. Agnieszki w Goniądzu.

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Warszawa | Koncert Orkiestry Sinfonia Iuventus: Haydn i Schubert

SI19 maja 2018 roku o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego będzie miał miejsce koncert Orkiestry Sinfonia Iuventus, która pod batutą Michaiła Jurowskiego wykona symfoniczne arcydzieła Josepha Haydna i Franza Schuberta.

Wspaniałym podsumowaniem symfonicznej spuścizny Haydna są dwa cykle liczące po sześć utworów, zwane Symfoniami londyńskimi (nr 93–104). Ich geneza wiąże się z jedynymi dalszymi podróżami, jakie Haydn podjął w swym długim życiu. Kilka z symfonii zawiera muzyczne „ekstrawagancje” i żarty, z których słynął Haydn. W drugiej z Symfonii londyńskich – G-dur nr 94 – pojawia się jedna ze szczególnie znanych i zabawnych cech wyróżniających: gwałtowny, niespodziewany akord grany fortissimo po rozwijającym się wcześniej w piano delikatnym temacie drugiej części. Stąd określenie dodawane dziełu w krajach anglojęzycznych: „Niespodzianka”, nazywa się ją także – za niemieckimi komentatorami – symfonią „Z uderzeniem w kocioł” („mit dem Paukenschlag”), gdyż instrument ten, na ogół milczący w lirycznych epizodach, tu właśnie niespodzianie włącza się. Haydn dementował później, jakoby efekt ten był obliczony na obudzenie tych spośród słuchaczy, których delikatna muzyka tej części wprawiła w drzemkę…

Symfonia C-dur Schuberta zwana „Wielką” (to określenie samego autora, które miało ją odróżnić od krótszej, VI Symfonii w tej samej tonacji; później nazwę tę interpretowano też jako wyraz admiracji dla genialnego dzieła) komponowana była w roku 1825, w czasie szczęśliwego lata spędzonego poza Wiedniem. Szczególnie miły był dwumiesięczny pobyt w domu muzykalnego i gościnnego kupca Ferdinanda Trawegera w Gmunden, w Górnej Austrii. Beztroska atmosfera wakacji, wypełnionych rodzinnym muzykowaniem, biesiadowaniem i górskimi wędrówkami, zainspirowała Schuberta do skomponowania największego i najoryginalniejszego z jego orkiestrowych dzieł. Wykonano je po raz pierwszy dopiero w roku 1839 w lipskim Gewandhausie pod dyrekcją Mendelssohna. Symfonia C‑dur wypełnia konwencjonalny schemat zupełnie nową treścią: pozostając w ramach typowego, czteroczęściowego cyklu, Schubert delektuje się urodą własnych melodii (w finale cytuje też dyskretnie Odę do Radości Beethovena, składając swemu idolowi piękny hołd), odchodzi od dramatyzmu, właściwego wcześniejszej symfonice, w stronę orkiestrowej liryki. Doceniono ją późno i stała się ona z czasem jednym z najbardziej kochanych dzieł swego, tak za życia niedocenionego, twórcy.

Patronat medialny nad koncertami Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: http://sinfoniaiuventus.pl

Gdańsk | Kontakt Project

Kontakt18 maja 2018 roku o godz. 20.00 w sali kolumnowej Sztuki Wyboru (Garnizon Kultury ul. Słowackiego 19, Gdańsk) odbędzie się wystawa-koncert zwieńczająca akcję „Kontakt Projekt”. Wydarzenie powstanie dzięki współpracy studentów i absolwentów Akademii Muzycznej i Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.

Celem projektu jest integracja dwóch znacznie różniących się środowisk twórczych oraz popularyzacja muzyki akordeonowej i literatury z nią związanej. Integracja środowiska muzycznego z wizualnym będzie polegać na czynnej pracy obu grup, wynikiem której będzie powstanie i prezentacja nowych dzieł, zarówno malarskich, jak i muzycznych – stąd nazwa „Kontakt”, wynikająca z odnalezienia punktu styku różnych działalności.

Podczas wystawy zobaczymy prace malarskie, stworzone pod wpływem inspiracji prezentowaną muzyką, wykonywaną również podczas poprzedzających koncert spotkań muzyków z artystami wizualnymi. Każda z prac odpowiadać będzie jednemu z wykonanych na koncercie utworów. Po odsłuchaniu muzyki artyści wizualni wypowiedzą się, przybliżając publiczności motywy swojego działania oraz osadzając dzieła w szerszym kontekście swojej twórczości.

Wykonane zostaną m. in. utwory polskich kompozytorów współczesnych: Kaprys nr 2 Mikołaja Majkusiaka, Passacaglia Patryka Matusiaka, a także MinimalMusic – stworzony wspólnie utwór specjalnie na potrzeby wydarzenia.

Twórcami i uczestnikami projektu są muzycy – studenci Wydziału Instrumentalnego oraz Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Muzyki Kościelnej, Edukacji Artystycznej, Rytmiki i Jazzu Akademii Muzycznej w Gdańsku: Rafał Olas (pomysłodawca i koordynator projektu), Maciej Kacprzak, Paweł Ratajek, Wojciech Ulanowski (akordeoniści) i Szymon Zawodny (saksofonista), oraz artyści wizualni, absolwenci i studenci Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.

Wydarzenie będzie zatem miało charakter kameralnego koncertu poprzedzonego wernisażem. Jest to pionierska inicjatywa, która niewątpliwie wzbogaci ofertę kulturalną Trójmiasta.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Częstochowa | Jubileusz Sławomira Czarneckiego

FCz18 maja 2018 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Częstochowskiej będzie miał miejsce koncert monograficzny, poświęcony twórczości Sławomira Czarneckiego, prezesa Warszawskiego Oddziału Związku Kompozytorów Polskich, z okazji 50-lecia jego działalności artystycznej.

Sezon 2017/2018 to jubileuszowy okres pracy twórczej i artystycznej Sławomira Czarneckiego. 50 lat temu powstała i została wykonana na Jasnej Górze w Częstochowie jego pierwsza kompozycja: Canzona da chiesa. Obecny okres jego twórczości można określić jako należący do nurtu po-modernistycznego, gdzie tradycja jest istotnym czynnikiem kształtującym estetykę. Ważnym dla kompozytora jest poczucie piękna, które prowadzi do ogólnego dobra, inspiracje tradycyjnymi wartościami muzycznymi i kulturowymi, takimi, jak chorał gregoriański w utworach o charakterze religijnym, czy muzyka narodowa i ludowa w utworach o charakterze świeckim. W tych utworach ideą kompozytora jest, aby, zarówno dla wykonawców jak i dla słuchaczy, słowa „fascynacja” czy „zauroczenie” pięknem muzycznym, pięknem dźwięku, nabrały szczególnego znaczenia.

Koncert jubileuszowy rozpocznie charakterystyczny poemat choreograficzny op. 35 Wałaski autorstwa Sławomira Czrneckiego. Wałaski to popularny taniec górali spiskich. Kompozycja powstała w wyniku 10-letnich badań folkloru Polskiego Spiszu, prowadzonych przez kompozytora i zakończonych wydaniem pracy Zbiór pieśni ludowych Zamagurza Spiskiego (2007).

Concerto Liliowe powstało na zamówienie znakomitych skrzypków, Krzysztofa i Jakuba Jakowiczów i jest im dedykowane. Znakomici muzycy wykonają ten utwór także podczas koncertu jubileuszowego. Tytuł „Liliowe” pochodzi od nazwy słynnej przełęczy tatrzańskiej, oddzielającej Tatry Zachodnie od Tatr Wysokich, gdzie zafascynowany i zauroczony pięknem kompozytor często odpoczywa przemierzając grań tatrzańską. Kompozycja należy do nurtu po-modernistycznego.

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej pod batutą Adama Klocka zaprezentuje także uwerturę koncertową Cervus Elaphus, która została skomponowana w 2014 roku na zamówienie Filharmonii Lubelskiej z okazji 540. rocznicy utworzenia Województwa Lubelskiego. Stąd tytuł utworu nawiązujący do herbu województwa – jelenia ze złotą koroną. W swej treści muzycznej nawiązuje do lubelskich i polskich tradycji.

Kulminacyjnym punktem programu będzie prawykonanie poematu-kantaty na wielką orkiestrę symfoniczną i chór mieszany Adoracja. To kompozycja "dziękczynna" w szerokim znaczeniu: dziękczynienie opatrzności za 100-lecie odzyskania niepodległości i wolności, a także osobiste dziękczynienie kompozytora za 50 lat pracy twórczej.

Informacja o biletach – na stronie: https://www.filharmonia.com.pl

Poznań | Mistrz i Uczniowie – koncert muzyki prof. Lidii Zielińskiej i jej wychowanków

CKZ17 maja 2018 roku o godz. 19.00 w Sali Wielkiej Centrum Kultury Zamek w Poznaniu odbędzie się przedsięwzięcie „Mistrz i Uczniowie – koncert muzyki prof. Lidii Zielińskiej i jej wychowanków”.

Koncert inicjuje cykl „Mistrz i uczniowie” prezentujący sylwetki poznańskich kompozytorów, związanych z Akademią Muzyczną im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, i ich studentów. Cykl ma skłonić słuchaczy do uchwycenia charakterystycznego rysu najnowszej twórczości poznańskich kompozytorów, jednocześnie podkreślając wyjątkową relację Mistrz-Uczeń, która odzwierciedla się w prezentowanej twórczości.

Wieczór 17 maja poświęcony będzie jednej z najbardziej uznanych poznańskich kompozytorek, prof. dr hab. Lidii Zielińskiej i jej uczniom: dr Katarzynie Taborowskiej, Michałowi Janosze i Dominikowi Pukowi. Na blisko godzinny koncert złożą się cztery symfoniczne utwory wymienionych artystów, prezentujące różnorodność obsady wykonawczej oraz postaw twórczych na przestrzeni ostatnich lat. Co więcej, program przewiduje dwa prawykonania i jedno prawykonanie polskie. Będą to następujące utwory: X3 na ensemble Lidii Zielińskiej (2011) – polskie prawykonanie, stultifera navis na orkiestrę Dominika Puka (2017, rev. 2018), The blue oranges na rozszerzony fortepian i orkiestrę Michała Janochy (2018) – prawykonanie, oraz Scratch na orkiestrę Katarzyny Taborowskiej-Kaszuby (2018) – prawykonanie.

Wykonawcą koncertu będzie Trans-for-Matha Ensemble, współtworzony przez studentów i absolwentów Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod dyrekcją Michała Janochy. Solistą w utworze Michała Janochy The blue oranges będzie pianista Llorenç Prats Boscà. Słowo o muzyce podczas koncertu wygłosi dr Małgorzata Pawłowska.

Koncert organizowany jest w Centrum Kultury ZAMEK przez Akademię Muzyczną im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.

Wstęp na wydarzenie jest wolny.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej: na stronie http://ckzamek.pl

Gdańsk | Światowy Dzień Akordeonu

Światowy Dzień Akordeonu17 maja 2018 roku w Gdańsku odbędzie się Światowy Dzień Akordeonu. Organizatorem tego wydarzenia jest Koło Naukowe Akordeonistów Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

Światowy Dzień Akordeonu obchodzony jest na całym świecie w rocznicę powstania patentu Cyrilla Demiana, który był pierwowzorem do powstania współczesnego akordeonu koncertowego. Działające przy Akademii Muzycznej w Gdańsku Koło Naukowe Akordeonistów, którego opiekunem jest dr Pawel Zagańczyk, każdego roku bierze udział w tym międzynarodowym wydarzeniu. Inicjatorem tych obchodów na świecie jest Międzynarodowa Konfederacja Akordeonistów (The Confédération Internationale des Accordéonistes).

W programie wiele ciekawych koncertów, wystąpień oraz warsztaty, które odbędą się w Sali Senatu Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Dzień rozpocznie się od mini koncertu jazzowego kwartetu akordeonowego pod wodzą Cezarego Paciorka. Następnie studenci z Gdańska, Łodzi, Krakowa oraz Warszawy wezmą udział w III Studenckiej Sesji Naukowej. Ciekawe będą warsztaty zatytułowane „Artysta we współczesnym świecie”, w ramach których odbędą się spotkania z Moniką Łajming, Różą Lorenc oraz Maciejem Frąckiewiczem. Podsumowaniem będzie recital akordeonowy Macieja Frąckiewicza. Jeden z najciekawszych polskich akordeonistów wykona m. in. utwory Mikołaja Majkusiaka, Dariusza Przybylskiego i Krzysztofa Pendereckiego. Występ artysty poprzedzi krótki występ Kacprzak\Sokołowski DUO - zdobywców III nagrody na prestiżowym konkursie akordeonowym w Klinghental.

Na wszystkie wydarzenia wstęp jest wolny.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.